Glada busschaufförer belönas med brosch

Startat av Camilla, 31 mars 2010, 19:03:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Visst, men hur kommer man till rätta med attitydproblemen bland vissa resenärer då? ;)

Bussnissen

Ska vi bussförare börja dela ut en rolig pin till passgerare som säger hej när de kliver på, som inte talar i mobilen när de också
kliver på eller som nedlåter sig att ta ögonkontakt?

HJP

Citat från: Bussnissen skrivet 03 april 2010, 11:57:12 AM
Ska vi bussförare börja dela ut en rolig pin till passgerare som säger hej när de kliver på, som inte talar i mobilen när de också
kliver på eller som nedlåter sig att ta ögonkontakt?
"....nedlåter sig till att ta ögonkontakt?"  ???
Vad menas med nedlåter, i detta fall? Jag tycker det är trevligt och naturligt, att få ögonkontakt.

HJP

Martin Maltkvist

Citat från: HJP skrivet 18 april 2010, 08:00:54 AM
"....nedlåter sig till att ta ögonkontakt?"  ???
Vad menas med nedlåter, i detta fall? Jag tycker det är trevligt och naturligt, att få ögonkontakt.

HJP
Begreppet ligger snarare mer hos passageraren som sas kanske inte vill sänka sig till den nivån att behöva se föraren i ögonen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

HJP

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 18 april 2010, 11:06:05 AM
Begreppet ligger snarare mer hos passageraren som sas kanske inte vill sänka sig till den nivån att behöva se föraren i ögonen.
Och varför skulle det vara att sänka sig till en lägre nivå  ???

HJP

Martin Maltkvist

Citat från: HJP skrivet 18 april 2010, 13:01:44 PM
Och varför skulle det vara att sänka sig till en lägre nivå  ???

HJP
Inte vet jag, kanske passageraren anser sig vara mer värd.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

HJP

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 18 april 2010, 14:10:44 PM
Inte vet jag, kanske passageraren anser sig vara mer värd.
Men det var du som sa det. Men det verkar vara mest spekulation, från din sida - en märklig sådan.

HJP