Mer "Nobina Express": 4977

Startat av Ersa, 29 mars 2010, 15:45:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Numera gul med nya skolskyltar, men rycker in på 888 vid behov:

I somras och höstas:

Stefan P

Hej

Jag såg härom dan att den blå Swebus Express bussen har dykt upp igen i Uppsala, är det internnummer 5206 eller har jag fel  finns det fler express bussar med andra färger?

Finns det några 49- vagnar kvar hos Swebus eller i Uppsala?

mvh Stefan P

Ersa

Marc

5 oktober 2003 hade jag tydligen 4977 på tur upp till Mora!

Bussmicke

Det var som fan, det har blitt gul.
Stationerad i Karlstad antar jag?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Citat från: Stefan P skrivet 29 mars 2010, 16:16:06 PM
Hej

Jag såg härom dan att den blå Swebus Express bussen har dykt upp igen i Uppsala, är det internnummer 5206 eller har jag fel  finns det fler express bussar med andra färger?

Finns det några 49- vagnar kvar hos Swebus eller i Uppsala?

mvh Stefan P
4971,4975 och 4976 finns kvar i trafik hos Swebus (express).  4971 och 4976 är stationerade i Västerås. 4975 oklart.

Ersa

4975 verkar Mora ha lagt beslag på. Den går i varje fall på 890 lite då och då.

Oskar A

Trevliga bilder! Lägger ut en reprisbild på 4977 i Expresslack som jag tog så sent som slutet av januari:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

bussfan

en fråga har denna buss gått på 839 någongång

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 30 mars 2010, 17:48:56 PM
4975 verkar Mora ha lagt beslag på. Den går i varje fall på 890 lite då och då.

Såg den vagnen senast idag
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: bussfan skrivet 30 mars 2010, 18:43:45 PM
en fråga har denna buss gått på 839 någongång

"Någon gång" under sitt långa liv har den säkert gått där. Nästan alla SwEx-bussar har snurrat runt i Svea- och Götaland och blivit utsatta på de flesta linjer, så antagligen.

T.ex kan en Kalmarplacerad buss som gått 835 Kalmar-Uppsala en dag tvingas sättas ut på 801 Uppsala-Stockholm-Göteborg dagen efter, pga något fel på en annan buss, eller annan okänd anledning. Så även om en buss (mot all förmodan) tillhör en enda depå under alla sina 8-9 år på företaget kan den hamna lite överallt bara under en månads tid. Det är nog Karlstad och Mora som har det minsta utbytet av vagnar genom vanlig trafik, medan Uppsala ligger i andra änden på listan.