Ett par charterbussar i SL-trafik 1975

Startat av Hasse L, 28 mars 2010, 16:35:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Den här hittar jag inga uppgifter om, men någon kanske känner igen firmamärket på sidan? (Det duger inte att förstora.)

CHF 821 har väl ett förflutet i Sundsvall? Bonusbüssingen hör i alla fall hemma i Nybodahallen. En rejäl fd trådbussledningsstolpe sticker upp där Gullmarsvägen börjar.

Mats Karlsson

BYU402 tillhörde Norbergs Busstrafik i Norberg, fd U112.

Sven W

Hej

CHF821 f d Continentbus 327.

Hälsningar
Sven

Peter Rost

Underbara bilder! :) Det var väl i augusti 1975 som det några dagar var snudd på 34,5 grader varmt.

/Peter

Staffan Sävenfjord

Citat från: Sven W skrivet 28 mars 2010, 16:51:37 PM
Hej

CHF821 f d Continentbus 327.

Hälsningar
Sven

En buss som hunnit med mycket. Här från mina anteckningar: Fd Kust & Inlandstrafik > Continentbus 327 > Umeå Lokaltrafik 6. Sedan blev den Sävar Trafik AB 7 och när detta såldes till Linjebuss fick den där nummer 300. Gissar att den tillhörde Sävar Trafik AB när bilden togs.

Gunnar D

Tack för dessa bilder på en (exotisk) CF, en trotjänare från Norrland samt ett av Nybodas nytillskott av H32!

Mvh Gunnar

Greger Larsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 mars 2010, 17:32:32 PM
En buss som hunnit med mycket. Här från mina anteckningar: Fd Kust & Inlandstrafik > Continentbus 327 > Umeå Lokaltrafik 6. Sedan blev den Sävar Trafik AB 7 och när detta såldes till Linjebuss fick den där nummer 300. Gissar att den tillhörde Sävar Trafik AB när bilden togs.

Den tillhörde Continentbus när bilden togs. Bolaget fanns ju 1975 fortfarande aktivt i Sthlm, men även senare lånades bussar från Skellefteå ner till SL-trafiken.
Vad gäller 327 så gick den till Ultra 1980 när de övertog Continentbus linjer i Umeåområdet, samma år vidare till Sävar Trafik när Ultra i sin tur överlät linjen Botsmark-Sävar(-Umeå).

Hasse L

Tack för alla uppgifter! Det blev mycket att rätta och komplettera.
Mvh /Hasse

Greger Larsson

Continentbussen var f ö en Volvo B57, med den för lokaltrafik ultimata dörrplaceringen 1-0-0 !

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Notera skyltningen "Karbenning" på BYU402. Denna ort ligger strax utanför Norberg och Fagersta.