En lördagsmorgon i Helsingborg [Bilder]

Startat av Carl Eric, 27 mars 2010, 09:24:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Godmorgon!

Förra helgen var jag i Skåne, och nu så kommer bilderna från Helsingborg!

Jag vaknade ganska tidigt så jag tog kameran och på en promenad vid mellan 07:20 och 8 ungefär.

Skånetrafiken/Arriva/Nobina har planerat stadstrafiken i Helsingborg så att alla bussar i lågtrafik kommer till Centrum (Knutpunkten-Konserthuset) samtidigt. Det leder till att man kan få vänta lite på bussarna...

Och inne i bussterminalen så var det också lungt, men Arriva 6621 stog och väntade på att få köra Linje 93 mot Långeberga

Sedan var det bara att vänta, men som tur var så kom det några tåg...

Sedan var det snabbt upp igen, och nu så börjar bussarna komma, först i ledet, Arriva 6634, på Linje 2 mot Ödåkra.

Här har vi alla bussar på en rad, det är Arriva 6634, Arriva 6582, Arriva 6631, Nobina 6726 och slutligen Arriva 6583.

Jag passar på att slänga in en hälsning till chauffören på Nobina 6726, tack för vinken!

Och så börjar bussarna komma in Norrifrån, först in är Arriva 6561

Tyvärr så upptäckte jag försent att det stog två trafikljus där, vilket förstörde några bilder...

Den här gången börjar vi bakifrån, Arriva 6584, Nobina 6709, Arriva 6626, Arriva 6624 och slutligen, Arriva 6561.

Bergkvarabuss 300, står och vilar sig.

Arriva 6142, som snart ska avgå som Linje 520 mot Klippan.

Och här så rullar den ut från Kuntpunkten.

En tysk buss har gjort rökuppehåll inne i Kunptpuktens fjärrbussterminal.

Och så slutligen, en av Nobinas senaste bussar, nr 0103, som ska in på Kuntpukten och vända innan den fortsätter mot Landskrona!

Hoppas att bilderna uppskattades, de från Lund kommer (förhoppningsvis) imorgon!

Kommentarer och tips mottages gärna!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

dom uppskattas
som du nämner det där med stolparna men det är det ända jag kan hitta