Turist- och expressbussar i Stockholm våren 2010

Startat av Mikael T Nilsson, 26 mars 2010, 14:44:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Mitt huvudsakliga intresse är linjebussar, men ibland fastnar en och annan turistbuss på bild. Här kommer några turist- eller expressbussar som jag fotograferat hittills i år. Först Interbus 524 som enligt Svensk Busshistoria hade Swebusnummer 5796 innan Swebus sålde bolaget.

Kristian Larsson från Björklinge utanför Uppsala var på besök på Söder med en av de nyaste turistbussarna. Har någon uppgift på vilket inv.nr. denna buss har hos Kristian Larsson?

En f.d.Volvo demovagn, BFY 314, som enligt Svensk Busshistoria nu tillhör L-O:s Resetjänst i Kinna. Bussen passar bra i mörkblått.

En finsk Nobinabuss besökte Söder, en Volvo 8700 med Nobinanummer 445.

En Swebus Expressbuss, vagn 6781 lämnar Cityterminalen för vidare färd mot Kalmar.

Nettbuss 3042, som tidigare var vitlackerad och märkt "Säfflebussen" eller något liknande.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Finsk Nobina, trevligt

Vad Kristian Larsson hette sa jag ju till dig när vi var där.
Men den heter 71 ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 26 mars 2010, 21:42:13 PM
Finsk Nobina, trevligt

Vad Kristian Larsson hette sa jag ju till dig när vi var där.
Men den heter 71 ;)

Tack för uppgiften. Jag minns att du nämnde numret, men jag kom inte ihåg det.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 mars 2010, 14:44:05 PM

En Swebus Expressbuss, vagn 6781 lämnar Cityterminalen för vidare färd mot Kalmar.

Fint. Men rätt bildtext ska numera vara "Swebus 6781", även om man inte fått bort namnet "Express" i CBR ännu.
Hos Nobina finns mestadels fordon i trafikhuvudmännens tjänst.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 27 mars 2010, 18:06:20 PM
Fint. Men rätt bildtext ska numera vara "Swebus 6781", även om man inte fått bort namnet "Express" i CBR ännu.
Hos Nobina finns mestadels fordon i trafikhuvudmännens tjänst.

Aha, jag trodde även Swebus Express har Nobinanummer. Det är ju samma nummerserie. Tack för info. Jag kan inte ändra bildtexten p g a strul med hemsidan.
Vänliga hälsningar,

Mikael