1834 idag, varför blir man så gald?

Startat av Carl Eric, 26 mars 2010, 08:29:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Ja, är det någon som har någon teori? När man åker med de "äldre" bussarna, och inte B9S, varför man känner sig så himla mycket gladare?

Eller är det någon som tycker precis tvärt emot? Att B9S är guld och att de "äldre" bussarna, som 1834, bara är skit?

Jag har ingen bild men jag bifogar en länk till Peters sida; http://erret.se/Bussar/1834.htm

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

bara dom inte sakar och låter illa eller luktar illa så gillar jag dom äldre modellerna   :)

Andreas

Jag upplever dessa som bland de bästa bussar som har rullat på våra vägar. De är snygga, har sin charm, varje gång jag åker med dem så funkar dem utmärkt och går som spjut på vägarna, samt att dem väcker barndomsminnen, när man satt och pendlade i höggolvare på f.d. 640 och även kortvagnarna på 638 och 652. Dessutom så tycker jag att dem skall få en hyllning för att det är helsvenska bussar som vi talar om, byggda i det vackra Värmland. Sälj bort B9S-bussarna, jag kom på igår att man kunde göra om modellen B9S SALE till B9S for SALE istället. Sedan flyttar vi tillbaka de normalgolvare av denna busstyp som gått förlorade, dvs. dem som finns att söka. Jag lovar att jag kommer att gråta länge och väl när dessa bussar försvinner från de svenska vägarna.

Karsten

Citat från: calken skrivet 26 mars 2010, 08:29:30 AM
Eller är det någon som tycker precis tvärt emot? Att B9S är guld och att de "äldre" bussarna, som 1834, bara är skit?