Orusttrafiken i Linköping

Startat av Magnus, 31 augusti 2007, 15:36:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Orusttrafiken har tydligen vunnit trafik i Linköping, 5 st biosgasbussar. Någon som vet mer om det? Blir det Volvo 7700 tro? led eller inte?

Jonas Gustafsson

Citat från: Magnus skrivet 31 augusti 2007, 15:36:51 PM
Orusttrafiken har tydligen vunnit trafik i Linköping, 5 st biosgasbussar. Någon som vet mer om det? Blir det Volvo 7700 tro? led eller inte?

Bara en linje då eller? Då kan man nästan undra om de inte tänker lägger ut det på underentreprenad även om de har trafik i närheten...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

OSkar000

Eftersom det är stadsdelsbussarna som de ska köra så lär det bli småbussar.

Troligen blir det då likadana bussar som de kör med i Norrköping som stadsdelsbussar. Se bild nedan.

Bussgubben

Så förlorar Connex/Veolia trafiken i Linköping nu?

OSkar000

Citat från: Bussgubben skrivet 31 augusti 2007, 20:46:45 PM
Så förlorar Connex/Veolia trafiken i Linköping nu?

Den upphandligen är inte klar.. detta rör sig om fem småbussar som ska trafikera stadsdelarna som ett komplement till färdtjänst.

Bussgubben

Så Connex/Veolia ska köra som vanligt då? Som te.x 201 osv.

OSkar000

Citat från: Bussgubben skrivet 31 augusti 2007, 21:37:17 PM

Om de vinner upphandligen av stadstrafiken så kommer de att göra det. Stadsdelsbussarna ingår såvitt jag vet inte i det normala linjenätet utan är ett nytt påhitt. Leif D kan antagligen ge ett bättre svar på hur det fungerar.

Bussmicke

Citat från: Bussgubben skrivet 31 augusti 2007, 21:37:17 PM

Jag tyckte Oskars första och andra svar var tydligt nog.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.