Swebus Bromma - några frågor

Startat av F.Å, 31 augusti 2007, 14:29:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

F.Å

Har noterat att Swebus Bromma nyttjar utrymme hos EvoBus i Lunda industriområde för uppställning av vagnar. Någon som vet om detta är permanent?
Är den projekterade nya bussdepån i Lunda avsedd för trafikområde Bromma, eller är det måhända den jag har observerat?
Används uppställningen vid Vällingbydepån fortfarande?

Hoppas nån vet lite mer i ämnet.

Kvarne

Bromma använder uppställning hos Evobus och vad jag hört är det tills vidare iaf...

Lundadepån är under upphandling så den har inte börjat byggas än, men den skall ligga några stenkast iväg från Evobuss och är tänkt för Swebus Bromma.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

a32

Citat från: F.Å skrivet 31 augusti 2007, 14:29:09 PM
Har noterat att Swebus Bromma nyttjar utrymme hos EvoBus i Lunda industriområde för uppställning av vagnar. Någon som vet om detta är permanent?
Är den projekterade nya bussdepån i Lunda avsedd för trafikområde Bromma, eller är det måhända den jag har observerat?
Används uppställningen vid Vällingbydepån fortfarande?

Hoppas nån vet lite mer i ämnet.

Bussverkstaden i Brommahallen har blivit av med 2 av sina (lyft) platser till Tågia som ska ha den som ny arbetsplats, detta är väl ett i leden av förändringar som kommer att ske i BMH.
Man jobbar som reparatör hos EVOBUS i Lunda i 1 månads intervall vad jag har hört, sen återvänder man till BMH.
Ny depå är väl planerad i Lunda..men har ännu inte klurat ut var exakt den ska ligga.

/a32   ;)

Nico

Frågan är väl hur realistiska planerna är? Länkar till en karta över området. Får jag gissa så är det högst troligt att man vid en eventuell byggnation nog kommer att ta 'ödemarken' som s.a.s. ligger under EvoBus i triangeln mellan Avestagatan, Fagerstagatan och Bergslagsvägen i anspråk. Det är den enda som är tillräckligt stor (även om det nog blir knappt) och som inte är detaljplanerad för bostäder eller ligger alltför nära befintliga bostäder. Kanske att man även bryter Fagerstagatan, då behovet av den som genomfartsgata är minimalt, för att få mera plats. Ska man vara lite elak, eller kanske bara se på det rent krasst, så kan man även säga att både för Råsta såväl som för en ny Brommadepå (Lundagaraget?) så är närheten till miljonprogrammen på Järvafältet även en fördel för troligen bor 90% eller fler av förarna någonstans här.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Cero

Är det bara Mercedesvagnarna som servas hos Evobus eller tar man Scaniabussarna också?

/Cero