Mot KS

Startat av Mr G, 24 mars 2010, 10:25:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Vid en första flukt på den här bilden ville jag ha det till S:t Eriksgatan, men sen såg jag att gatan var för smal för det. Jag fick fundera ett tag, och till slut kom jag nog på var bilden är tagen. Mot KS var rätt i bägge fallen ...
吉先生

Karsten

Mina uppväxtkvarter! Kungsholmstorg är det. Trevlig bild! :D

Mr G

Ja då var det inte så svårt för dig. Själv fick jag som sagt fundera en stund. Och så fick jag för mig att H35:an bakom borde gå på en annan linje, förslagsvis 54:an. Men den har förstås också gått på 48:an och hunnit ikapp turen före här. Det var lätt hänt i rusningen när turtätheten var 4-minuters.
吉先生

JDS

Citat från: Mr G skrivet 24 mars 2010, 16:28:01 PM
Ja då var det inte så svårt för dig. Själv fick jag som sagt fundera en stund. Och så fick jag för mig att H35:an bakom borde gå på en annan linje, förslagsvis 54:an. Men den har förstås också gått på 48:an och hunnit ikapp turen före här. Det var lätt hänt i rusningen när turtätheten var 4-minuters.

Kan det inte vara en 62 då?

Hasse L

Citat från: JDS skrivet 24 mars 2010, 16:34:41 PM
Kan det inte vara en 62 då?
Det gick inga dubbeldäckare i högertrafik på 62:an.
Mvh /H.

K R

Citat från: Hobgoblin skrivet 25 mars 2010, 15:04:19 PM
Det gick inga dubbeldäckare i högertrafik på 62:an.
Mvh /H.

Hej!

Jag har inte heller något minne av dubbeldäckare på linje 62 efter dagen H,
men Leif Stolt skriver följande i boken "Dubbeldäckare i Stockholm":

"Man planerade att låta linje 62 förbli en dubbeldäckarlinje och satte in H33:or på den direkt efter högeromläggningen.
Tyvärr hade man inte tänkt på träden i Erik Dahlbergsgatan, jag märkte det själv som passagerare på övervåningen
när en hel del lövverk kom in genom de öppna fönstren på övervåningens vänstersida.
Redan efter ett par dagar i högertrafik upphörde dubbeldäckartrafiken på linje 62 och kom aldrig åter".

mvh K R