Eftermiddag i Ösmo.

Startat av Ingwar Åfeldt, 23 mars 2010, 01:28:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Dags för eftermiddagspasset en sensommardag 1968. Stig, oklanderligt klädd i SJs sommaruniform, är på väg till sin buss, SJ 0120, som syns närmast. Nej, nej, den till vänster är en VW-buss. ;) Bortom 0120 skymtar 0104 som gjorde ett kort gästspel i Ösmo. Det var fortfarande SJ Buss, SL tog över ruljangsen och bussarna 1969.

M v h
Ingwar

yngrot

En mycket härligt bild sommaren är väl på g i år med även om det inte känns så nu...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Forslund

Tegelkåken i bakgrunden är det enda som är sig likt än idag. Det är väl gamla mejeriet? Framför detta ligger nu bussverkstan och Ösmodepån använder hela fältet till vänster.

Ersa

Lite tjatig fråga kanske... men går det att ta en bild från samma ställe och vinkel idag, och därefter lägga upp här i denna tråd :)

Ingwar Åfeldt

Citat från: Björn Forslund skrivet 23 mars 2010, 10:06:38 AM
Tegelkåken i bakgrunden är det enda som är sig likt än idag. Det är väl gamla mejeriet? Framför detta ligger nu bussverkstan och Ösmodepån använder hela fältet till vänster.

Det stämmer, tegelkåken är det gamla mejeriet.

Citat från: Ersa skrivet 23 mars 2010, 10:11:54 AM
Lite tjatig fråga kanske... men går det att ta en bild från samma ställe och vinkel idag, och därefter lägga upp här i denna tråd :)

Om jag inte missminner mig så är det nu bilparkering för busspersonalen på den plats jag stod när jag tog bilden. Så visst vore det möjligt att ta en bild nu. Men utsikten skulle till största delen skymmas av den byggnad med verkstad och vagntvätt som byggts ungefär där bussarna på bilden står uppställda.

M v h
Ingwar