Veolia 3230 & 3231 (Solaris i Trelleborg)

Startat av Cyklisten, 22 mars 2010, 16:29:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Äntligen blev det lite tid över och tillräckligt varmt för en liten fotoutflykt.
Här kommer sex bilder (mest miljöbilder) på två av alla de Solarisar som redan finns i stan.

Börjar med 3230, här vid ridhuset Bosjödal

När man vänder om och väntar några minuter kan man ta en sådan här bild. Måste återkomma när det blivit grönt.

Så här ser den ut bakifrån

Nu till 3231. Här svänger den in på Glasbruksvägen. Måste testa samma ställe vid bättre väder, kan bli fint med vatten i bakgrunden.

Om man går en väldigt liten bit efter en stor rondell som ligger typ halvvägs på linje 3:ans körsträcka så kommer man till ändhållplatsen Fagerängen.

Sista bilden här innan jag tog denna buss tillbaka till stan.

Fler bilder kommer (på de andra Solarisarna alltså)

Ted Selander

Väldigt vackert, snygg buss i vårgrönt, men hur är det med pedalerna i Skåne?

/Ted

Möllers

Var mäningen jag skulle till Trelleborg denna veckan men jag av står en månad till.
För jag har inte så mycket pengar kvar nu så skiter i resa denna månaden.
Fina bilder men har tänkt staffa månads kort istellet men ska kolla vad det kostar först.

bysenbus

Hejsan!

En buss i dess rätta betydelse, njuter med en skön bärs!

Muuuuuuuuums!

Mvh

Bussmicke

Mumma, är alla i trafik?

fattas bara de nya i Hässleholm så kan man åka
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Glöm inte att det kommer Solaris även till Lommalinjerna, Urbino 15 LE alltså.
I Trelleborg kan man fortfarande se några vikarier, det verkar som att bara 5 Solarisar har kommit än så länge.
Även i Eslöv blir det Solaris som ersätter de slitna Mercedes gasbussar.

Möllers

Det visste jag inte om ner kommer detta hänta ner dom kommer till Eslöv då.
Skulle vilja ha fler bilder på Mercerdes bussarna.

bysenbus

Citat från: Cyklisten skrivet 22 mars 2010, 16:29:48 PM
Äntligen blev det lite tid över och tillräckligt varmt för en liten fotoutflykt.
Här kommer sex bilder (mest miljöbilder) på två av alla de Solarisar som redan finns i stan.

Börjar med 3230, här vid ridhuset Bosjödal

När man vänder om och väntar några minuter kan man ta en sådan här bild. Måste återkomma när det blivit grönt.

Så här ser den ut bakifrån

Nu till 3231. Här svänger den in på Glasbruksvägen. Måste testa samma ställe vid bättre väder, kan bli fint med vatten i bakgrunden.

Om man går en väldigt liten bit efter en stor rondell som ligger typ halvvägs på linje 3:ans körsträcka så kommer man till ändhållplatsen Fagerängen.

Sista bilden här innan jag tog denna buss tillbaka till stan.

Fler bilder kommer (på de andra Solarisarna alltså)

Hejsan!

En intressant spec. bakre vänsterbakåtljus!

Mvh

Cyklisten

Märkte inte det förran nu. Kanske för att kolla om någon cyklist utan belysning håller på att köra om bussen som kör ut från hållplatsen?

bysenbus

Kan vara för att varna motkommande trafik för ev. springande barn över motkommande körbana!

Ps. Mycket bra detalj !!!

Z pow. K.D.

markkofan

Dom ser snygga ut. Någon som vet vad chaufförerna i Trelleborg tycker om dom?

Cyklisten

De jag hade frågat gillade bussarna, likaså passagerare. Finns säkert något som upfattas som negativt, det får vi se med tiden. Men rent allmänt så är det säkert bättre med nya gasbussar, och gillar man Solaris som jag gör så är man ju extranöjd  ;)

Cyklisten

Citat från: bysenbus skrivet 22 mars 2010, 21:07:47 PM
Ps. Mycket bra detalj !!!

En annan trevlig detalj är denna rejäla Stannar-skylt. Många busstillverkare bl.a. MAN vill att "stannar" står enbart i displayen, under hållplatsnamnen. Så fort skyltningen lägger av så vet man inte om bussen ska stanna eller inte eller om stopknapparna kanske lagt av.

Także pozdrawiam!

markkofan

Citat från: Cyklisten skrivet 22 mars 2010, 21:21:17 PM
De jag hade frågat gillade bussarna, likaså passagerare. Finns säkert något som upfattas som negativt, det får vi se med tiden. Men rent allmänt så är det säkert bättre med nya gasbussar, och gillar man Solaris som jag gör så är man ju extranöjd  ;)

Roligt att höra. Hoppas personligen att det blir mer Solaris i Sverige.

Bussmicke

Citat från: bysenbus skrivet 22 mars 2010, 20:47:30 PM
Hejsan!

En intressant spec. bakre vänsterbakåtljus!

Mvh

Du behövde väl inte citera varje bild? Lite jobbigt att scrolla så mycket för en rads text.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.