Ny ägare redan, eller..?

Startat av Bussmicke, 21 mars 2010, 00:21:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Enligt CBR ägs den av Lindgrens i Söderköping sedan oktober och är av årets modell. Den kan väl inte redan bytt ägare?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 21 mars 2010, 00:21:07 AM
Enligt CBR ägs den av Lindgrens i Söderköping sedan oktober och är av årets modell. Den kan väl inte redan bytt ägare?

Enligt bilregistret har den ju bara haft en ägare och det är just Lindgrens Buss i Söderköping AB. Saxat från Oscarssons Bussresors hemsida: "Lindgrens Buss och Wärnelius Buss tog över verksamheten januari 2009".

Bussmicke

Ahaa, då använder man bara det gamla namnet som folk känner till i resesammanhang.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

Snyggt montage av extraljusen

/Lennart

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 21 mars 2010, 00:28:00 AM
Enligt bilregistret har den ju bara haft en ägare och det är just Lindgrens Buss i Söderköping AB. Saxat från Oscarssons Bussresors hemsida: "Lindgrens Buss och Wärnelius Buss tog över verksamheten januari 2009".

Leif Oscarsson i Nyköping har inte längre några egna bussar utan är numera "bara" bussresearrangör. Bussarna tas från Lindgrens i Söderköping eller Wärnelius i Linghem. Lindgrens har tydligen dekorerat en buss för Oscarssons Bussresor. Det är på samma sätt som Strömstad-Tanum Buss och Karl-Everts Busstouring har bussar dekorerade för Resemakarn i Vänersborg. Eller för den delen att många bussbolag har bussar som dekoreras och lackeras för Scandorama eller Ölvemarks.
http://www.obuss.se/pages/omoss.html

Bussmicke

Tack Staffan för klargörandet.
//Bussmicke.