Traditionella Amerikanare

Startat av fontheking5, 20 mars 2010, 10:21:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Hej . Startar en ny tråd på detta temat eftersom den andra är för gammal och har varit inaktiv för länge . JO tråden handlar om Full Size Amerikanare i sedan eller kombi utförande som Ford Crown Victoria , Lincoln Town Car , Chevrolet Caprice , eller Buick Road Master bla .
Börjar med en Buick Roadmaster Limited Station Wagon jag lyckades fota i går . Har missat den hundra gånger så det var kul att äntligen få fota den .

Jobergg

En Roadmaster av näst sista årsmodellen, är det bilfirman Oldwest eller butiken Old Western store som äger den tro?

Fast än mer ovanlig är den i sedanutförande.

fontheking5

JO det är nog bilfirman Old West som äger den . Det är för övrigt samma som äger Old Western store om jag inte har fått helt fel för mig .
Ja sedan modellen ser man inte så ofta

Ingwar Åfeldt

Jag får väl bidra med ett par av de bilar jag haft här i USA.

Ford LTD Squire Wagon 1977. En minst sagt rymlig bil. Tyst och mycket behaglig att åka långt i. Beklagar den dåliga bildkvalitén.

Ford LTD Wagon 1979. En aning mindre i storlek men fortfarande rymlig.

M v h
Ingwar

fontheking5

Buick Roadmaster Station Wagon  :)

fontheking5

Chrysler 300C Kombi fotad idag . Synd att halva bilden blev suddig .

HJP

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 20 mars 2010, 21:33:18 PM
Jag får väl bidra med ett par av de bilar jag haft här i USA.

M v h
Ingwar
Visst får du det!
Fina bilar du haft, Ingwar.

Får väl köra med edet vanliga:
Tackar&Bockar!  ;)

HJP

Ingwar Åfeldt

Citat från: HJP skrivet 01 maj 2010, 12:46:04 PM
Visst får du det!
Fina bilar du haft, Ingwar.

Får väl köra med edet vanliga:
Tackar&Bockar!  ;)

HJP

Eftersom du tackar och bockar så fint så visar jag de två återstående bilar jag har och har haft efter flyttningen hit.

Detta är en Mercury Grand Marquis LS 1991, en i mitt tycke mycket snygg modell. Den hade jag i tio år, innan jag bytte till min nuvarande bil...

...som är en Mercury Grand Marquis LS 2004. Denna modell kommer att ändras totalt inför nästa årsmodell och kommer inte längre att vara en traditionell amerikanare.

M v h
Ingwar

fontheking5

Sprang på denna trevliga Cadillac Fleetwood Brougham 5,0 litre idag .  :) Tyvärr stod den med nosen inåt så bilderna blev därefter .

HJP

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 01 maj 2010, 18:47:49 PM
Eftersom du tackar och bockar så fint så visar jag de två återstående bilar jag har och har haft efter flyttningen hit.

M v h
Ingwar
Ahh, nu bugar jag djupt och länge  :)

HJP

fontheking5

Buick Roadmaster Sedan jag såg på E6 an i torsdags .

svenerik eklund

Citat från: fontheking5 skrivet 11 juli 2010, 11:35:50 AM
Buick Roadmaster Sedan jag såg på E6 an i torsdags .

Där har du ett prima ställe att fota på.

Är det Glumslöv?

fontheking5

Citat från: svenerik eklund skrivet 11 juli 2010, 19:38:01 PM
Där har du ett prima ställe att fota på.
Är det Glumslöv?
Ja det är det , ja det stället är bra , ska bara skaffa ett teleobjektiv till kameran också så man kan zooma in bilarna bättre

fontheking5

Kom en Chevrolet Caprice förbi idag  :)

JB

Kan inte låta bli att länka till två klipp från TopGear om just amerikanska bilar.

Jeremy Clarkson sågar amerikanska 70-talsbilar.

Richard Hammond testar Cadillac CTS, "one of the few American cars that's capable of going round a corner without sliding into a ditch"

Vad säger ni som har erfarenhet av amerikanska bilar (främst lite äldre), ligger det något i det de säger?

/Jonas