Huvudmeny

SE UPP ALLA HALLÄNINGAR

Startat av Richard, 20 mars 2010, 10:16:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard

Ja till min förvåning när jag åkte buss sist trodde jag att det var en synvilla för sådana har jag inte sett i Halmstad på minst tja 8 år.

Vilka? Jo kontrollanterna.

Det var kontrollanter som var ute och kollade färdbevis det har ju inte funnits någon kontroll av färdbevis på många år i Halland.

Enligt en av dom två så hade dom anställt tio kontrollanter som ska ut på fältet i Halland och kolla hur medborgarna sköter sina färdbevis  ;D

Det vanligaste fusket enligt en av dom var att det fuskas med SMS biljetter eftersom föraren ibland är stressad och inte hinner alltid kolla att biljetten är giltig.

Ett välkommet inslag i busstrafiken tycker jag.

Så se upp Halläningar 800 kronor kan man ha roligare för än att fuska till sig ett åk ;D ja plus resans kostnad då.

the0fiskis

800 hundra bara?
i stockholm är det 5000 (tror jag)

Richard

Citat från: the0fiskis skrivet 20 mars 2010, 11:15:23 AM
800 hundra bara?
i stockholm är det 5000 (tror jag)

Är det inte 1200 kronor som SL har ??

Ersa

1200 kr är väl standard i nästan hela Sverige idag.
Nyligen höjde man till den summan i Västerbotten, vilket direkt skapade arga inlägg i lokaltidningarna och en rätt lång tråd här i forumet.

Andreas

1200 kr inom SL-trafiken, stämmer bra det.

Richard

Citat från: Ersa skrivet 20 mars 2010, 12:45:47 PM
1200 kr är väl standard i nästan hela Sverige idag.
Nyligen höjde man till den summan i Västerbotten, vilket direkt skapade arga inlägg i lokaltidningarna och en rätt lång tråd här i forumet.

Undrar just varför det blir sådant liv spelar det någon roll om det kostar 500 eller 5000 kronor.

För den som betalar för sig i laga ordning kvittar väl hur stor summan är, för dom som försöker fuskåka däremot förstår jag att det kommer protester men det ska dom bara ha ;D