Går det inte bra för SL-bussarna från Cityterminalen?

Startat av Carl Eric, 19 mars 2010, 10:41:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Sedan i onsdags på SL.se så finns det en "artikel" som tipsar om linje 435C och 446C.

De säger att det "Finnes lediga platser på dirketbussarna".

Tyder det på att de inte är så fullsatta?

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: calken skrivet 19 mars 2010, 10:41:59 AM
Hej!

Sedan i onsdags på SL.se så finns det en "artikel" som tipsar om linje 435C och 446C.

De säger att det "Finnes lediga platser på dirketbussarna".

Tyder det på att de inte är så fullsatta?

MVH Calken

De gånger jag sett dem så har de som mest vart befolkade till hälften, tror inte folk har så bra koll ännu så det är nog bra att det tipsas om dem!

Omnilasse

Citat från: virtual1 skrivet 19 mars 2010, 10:50:35 AM
De gånger jag sett dem så har de som mest vart befolkade till hälften, tror inte folk har så bra koll ännu så det är nog bra att det tipsas om dem!
Bra att tipsa om dem, men tror nog aldrig att de kan bli en succé i riktning från stan. Tidsvinsten är helt enkelt för liten för dessa linjer, gentemot att åka till Slussen och dessutom med sämre turtäthet från CT. Man skall väl alltså i stort sett jobba i CT för att man skall tjäna någon tid på det, eller avsky byten och att åka tunnelbana.  861C till Nynäshamn har ju däremot blivit rätt lyckad därifrån, trots att den går lite väl tidigt på eftermiddagen och bara en tur. Tror nog man skulle ha satsat på att flytta "hela linjer" om det ska ge någon effekt - med den nackdelen förstås att det blir en försämring för dem som har närmare att stiga på vid Slussen.