SL H22 5994 Volvo - Säffle ledbuss

Startat av Hasse L, 17 mars 2010, 18:28:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Inregistrerad 8.9.1981 (enl. Svensk Busshistoria) och placerad vid det nyöppnade Bollmoragaraget som en av 15 (?) nya H22:or.

Många tvättar senare.
Ett stickprov året 1991 visar att den då tillhörde Handengaraget, men på sluttampen blev den  björknäsbuss.
(Antar att det är ok att lägga ut denna ¨moderna¨ bild tillsammans med den historiska.)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Hobgoblin skrivet 17 mars 2010, 18:28:10 PM

(Antar att det är ok att lägga ut denna ¨moderna¨ bild tillsammans med den historiska.)

Det är helt OK.

/Staffan, moderator

Robban

Underbara bilder tack så mycket.
Ser att man har bytt ut luckan framtill, en klocka ringer i huvudet om att vissa modeller inte hade tillräckligt med kylning då insläppet var för litet, kanske nån annan vet om det var så på dessa H 22:or

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Mikael T Nilsson

Härliga bilder! Jag har en uppgift om att 5994 tillsammans med 5992-93 först stationerades i Täby/Åkerby och att 5992-93 snart flyttades till Norrtälje medan 5994 flyttades söderut. Uppgifterna om 5994 är dock obekräftade.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.