Huvudmeny

Fallen Swebusförare

Startat av Hans Fredriksson, 15 mars 2010, 12:48:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Foten i högläge och radiolyssning via mp3 spelaren.
Universitetssjukhusets akutmottagning i Linköping.
Äventyret bestod i att jag bellade vid Jönköping resecentrum.
Taxi hem på småtimmarna vilket arbetsgivaren betalade.

groenis

Får hoppas fossingen snart kommer i normaläge snart
Krya på dig.

/Lennart

Buss-Hasse

Men du har slipsen på dig fortfarande.....klart är man i tjänst så är man! ;)

the0fiskis

hur gick det med foten?
hoppas du kommer må bra snart

Hans Fredriksson

Tur i oturen, inget brutet. Svullnaden från knävecket och nedåt har börjat gå ned.
Fy s***n vad ont jag har haft. Det gick inte ha "Pelle i botten" och svartnade när jag klev av i Mjölby för att öppna bagageluckorna.
Stapplar runt på kryckor med rådet är att belasta trots att det gör ont. Läkningen lär går fortare då.

Carl Eric

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 15 mars 2010, 14:17:02 PM
Tur i oturen, inget brutet. Svullnaden från knävecket och nedåt har börjat gå ned.
Fy s***n vad ont jag har haft. Det gick inte ha "Pelle i botten" och svartnade när jag klev av i Mjölby för att öppna bagageluckorna.
Stapplar runt på kryckor med rådet är att belasta trots att det gör ont. Läkningen lär går fortare då.

Räknas köra buss som belastning?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Fy sjutton! Men skadad eller inte är kameran då alltid med! 8)

Mölle-Mats

Var glad att du inte bröt fotleden! Det lyckades jag med i maj förra året (halkade omkull en afton i det våta gräset - på golfbanan av alla ställen) och resultatet blev 6½ vecka i gips och fick inte stödja på benet under tiden! Så här "vackert" såg det ut:

Det gjorde väl inte så fasansfullt ont då, men å andra sidan så är jag nog inte helt återställd än och får "lite småont" i benet om jag anstränger mig för mycket fortfarande!  ::)

lil-sis

Kan någon förklara varför det är just höger fot man skadar när man är beroende av den?

När jag höll på med min obligatoriska yrkeskomp så stöp jag i trappan hemma. Det knakade rätt så oroväckande men man är ju ganska envis så läkare uppsöktes inte förrän två dagar efter. Den såg lite orolig ut och skickade direkt till röntgen (annan stad så jag fick linka till bussen). Där såg de också bekymrade ut och kunde inte ens tolka plåtarna så jag skickades hem med kryckor och order om att inte belasta.

När de väl fått tag på mer erfaren kollega så konstaterade de att det var ett gammal brott som inte var läkt så snyggt. Inte så väldigt underligt eftersom jag inte visste att den varit bruten förut  :o

Som tur var så var det alldeles lagom att köra upp foten på yrkeskompen, vi körde inte så långa pass och jag kunde säga ifrån direkt när det inte fungerade, lite värre om man är ute på linje då... (Den gjorde inte ont under körning med blev instabil när den var trött och så började den skaka).

Blåmärkena gick ända upp till knäet  8)

Hans Fredriksson

Förnyad röntgen och undersökning under narkos. Denna gång på Jönköpings lasarett.
Frakur knä men inga skador på fotleden.
Sluddrande ett par minuter ett uppvaknandet bad jag sköterskan plocka fram min kamera och ta ett kort.