Huvudmeny

Svävare

Startat av Jonas Strömblad, 14 mars 2010, 19:26:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Vi var ute på en liten tur till Örsö i Stockholms skärgård idag. Korvgrillning i solskenet, och en liten skotertur för Fredrik 3 år var en höjdare. Men korv och skotrar skall jag inte visa här, utan färdmedlet ut till korven och skotern  :)

Svävare är det man åker över isarna på Ljusterös östsida. Ingen båttrafik förekommer här utan isarna får breda ut sig så folk kan ta sig mellan öarna till fots eller med skoter.
Waxholmsbolaget ersätter båtarna med svävare. Denna tog oss från Åsättra via Edö till Örsö

Liten skoterbild får det bli trots allt. Från svävarens tilläggsplats på andra sidan ön jämfört med Waxholmsbolagets brygga blev det skoter med släp. Fredrik tyckte att han åkte låda  :)

Hemfärden några timmar senare skedde med denna lite mindre svävare. Även denna tur gick via Edö.

/J

Karsten

Trevliga bilder! Men nästa gång du inser att du inte vågar bada bastu och isvak behöver du inte vara så ambitiös i undanflykten, det räcker att säga att du inte vill... ;)

Jonas Strömblad

Ni sänkte mig med surströmming och bad i 6-gradigt vatten! Jag föredrar njutning framför självplågeri  ;D
/J

Bengt Jönsson

Fina vinterbilder!  :D
Var ligger Orsö?

/B

Jonas Strömblad

Örsö ligger i Stockholms mellersta skärgård. Öster om Ljusterö och norr om Värmdö (Grinda som kanske är lite mer känt ligger i närheten).
/J

Ersa