Huvudmeny

Maffiga Neoplanbussar

Startat av Richard, 13 mars 2010, 19:59:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard

Staffan Sävenfjord

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 13 mars 2010, 19:59:29 PM

Starbus

Starlight heter företaget i Krylbo som kör dessa turnébussar. Det är också det företag i landet som har flest Megaliner. Kanske rentav det enda.

Starbussar var ett välskött bussföretag i Starby utanför Ängelholm som drevs som enskild firma av Arne Hall. I dag är det ett arbetsställe hos J & Å Busstrafik AB på samma plats. Jag antar att deras bussar fortfarande är märkta Starbussar.

P-J.E

Första bilden är före detta Swebus Expressbussen
Norrlandskusten 4087 

Jan

Citat från: P-J.E skrivet 14 mars 2010, 08:17:10 AM
Första bilden är före detta Swebus Expressbussen
Norrlandskusten 4087 

Swebus express ägde (nyttjade)inte denna bussen utan Swebus Umeå.
I branschen i 40 år

Jobergg

En svart Neoplan med blanka fina fälgar.

Andreas

Här en tredje av deras bussar, som jag har sett några dagar i rad på olika platser i Stockholm. Bussen är av samma modell som bussen på den första bilden.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=32757.0

lil-sis

Citat från: Jobergg skrivet 14 mars 2010, 14:03:27 PM
En svart Neoplan med blanka fina fälgar.

Den svarta är väl ändå LB-reggad?

larsbudtz.dk

Jeg kunne bare ikke lade være med at flytte de lygter(...og så fik den også lige et par hjul ekstra, bare for at understrege absurditeten, hehe)  ;D  ;)

MarkuzH

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 mars 2010, 22:54:55 PM
Starlight heter företaget i Krylbo som kör dessa turnébussar. Det är också det företag i landet som har flest Megaliner. Kanske rentav det enda.

Starbussar var ett välskött bussföretag i Starby utanför Ängelholm som drevs som enskild firma av Arne Hall. I dag är det ett arbetsställe hos J & Å Busstrafik AB på samma plats. Jag antar att deras bussar fortfarande är märkta Starbussar.

Starbussar finns fortfarande, Arne och Siv ägde det förut, och deras son Joakim och hans fru Åsa tog över det i april 2010 och gjorde det till aktiebolag. Men bussarna går fortfarande under starbussar! p.s mina föräldrar som är åsa och joakim!  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: MarkuzH skrivet 04 december 2011, 20:42:48 PM
Starbussar finns fortfarande, Arne och Siv ägde det förut, och deras son Joakim och hans fru Åsa tog över det i april 2010 och gjorde det till aktiebolag. Men bussarna går fortfarande under starbussar! p.s mina föräldrar som är åsa och joakim!  :)

Tack för förtydligandet! Blev lite olyckligt tempus när jag skrev Starbussar var. Frånsett det stämmer ju våra beskrivningar överens. Fast eftersom Starbussar under Arnes tid drevs som enskild firma fanns det formellt bara en person som ägde den.

Hälsa farfar och tacka för att han med kort varsel ställde upp och visade sin anläggning och sina välskötta bussar en söndagsförmiddag i augusti 2006!  :)

MarkuzH

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 december 2011, 21:44:45 PM
Tack för förtydligandet! Blev lite olyckligt tempus när jag skrev Starbussar var. Frånsett det stämmer ju våra beskrivningar överens. Fast eftersom Starbussar under Arnes tid drevs som enskild firma fanns det formellt bara en person som ägde den.

Hälsa farfar och tacka för att han med kort varsel ställde upp och visade sin anläggning och sina välskötta bussar en söndagsförmiddag i augusti 2006!  :)

Jag skulle hälsa att du är välkommen tillbaks och att det bara är att höra av sig om du är intresserad! :)