Huvudmeny

Ex GoByBus i Finland

Startat av L-G Lassander, 12 mars 2010, 17:23:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Lassander

Här är bild på den ena av de två GoByBus Volvo 9700 som vi fick i slutet av förra året. Har själv kört med bussen, men kom tyvärr inte ihåd att kolla vilken den var.

Carl Eric

Citat från: L-G Lassander skrivet 12 mars 2010, 17:23:54 PM
Här är bild på den ena av de två GoByBus Volvo 9700 som vi fick i slutet av förra året. Har själv kört med bussen, men kom tyvärr inte ihåd att kolla vilken den var.

Så du kör för Borgå Trafik? Vad kul! Borgå och Lovisa har man varit i många gånger då jag har släktingar i Liljendal...

Hur långt utanför Borgå kör ni?

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

L-G Lassander

Citat från: calken skrivet 12 mars 2010, 17:38:13 PM
Så du kör för Borgå Trafik? Vad kul! Borgå och Lovisa har man varit i många gånger då jag har släktingar i Liljendal...

Hur långt utanför Borgå kör ni?

MVH Calken

Egentligen är trafiken uppdelad i tre delar, lokaltrafiken i Borgå, arbetarturerna till oljeraffinaderiet i Sköldvik dryga milen utanför Borgå samt pendlartrafiken mellan Borgå och Helsingfors på cirka fem mil. Därtill har vi lite skoltrafik i närliggande kommuner, en linje mellan Helsingfors och Lovisa samt några linjer till Kouvola 17 mil från Helsingfors. Sammanlagt har vi cirka 70 bussar här.

Själv kör jag vår enda expressbuss mellan Helsingfors och Kuusankoski, och då passerar jag just Liljendal. Turen avgår från Silja-terminalen, så om du någongång känner för att åka buss till Liljendal, då kanske du får åka med mig ;)

Carl Eric

Citat från: L-G Lassander skrivet 12 mars 2010, 17:50:28 PM
Egentligen är trafiken uppdelad i tre delar, lokaltrafiken i Borgå, arbetarturerna till oljeraffinaderiet i Sköldvik dryga milen utanför Borgå samt pendlartrafiken mellan Borgå och Helsingfors på cirka fem mil. Därtill har vi lite skoltrafik i närliggande kommuner, en linje mellan Helsingfors och Lovisa samt några linjer till Kouvola 17 mil från Helsingfors. Sammanlagt har vi cirka 70 bussar här.

Själv kör jag vår enda expressbuss mellan Helsingfors och Kuusankoski, och då passerar jag just Liljendal. Turen avgår från Silja-terminalen, så om du någongång känner för att åka buss till Liljendal, då kanske du får åka med mig ;)

Njaa, det blir mest med familjen...

Men det är skönt att det finns några svenskskpråkiga där, en gång när jag åkte Liljendal-Helsingfors (ja, det var med Expresbus) så fick jag köpa en vuxenbiljett, bara för att busschauffören inte fattade vad jag sa... Och då pratade jag ändå Engelska...

Jaja, så kan det gå!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Borgå Trafik/Porvoon Liikenne 72, FPL-789 med chassinummer YV3R9F9194A011785 hade svenskt regnr UMS997, och var Netbuss Express 3045.
Borgå Trafik/Porvoon Liikenne 73, XUS-673 med chassinummer YV3R9F9104A011786 hade svenskt regnr UMT028, och var Netbuss Express 3046.

www.svenskbusshistoria.se
http://koti.mbnet.fi/b10m/import/list.php?all=x&lang=SE

L-G Lassander

Citat från: Ersa skrivet 13 mars 2010, 04:09:11 AM
Borgå Trafik/Porvoon Liikenne 72, FPL-789 med chassinummer YV3R9F9194A011785 hade svenskt regnr UMS997, och var Netbuss Express 3045.
Borgå Trafik/Porvoon Liikenne 73, XUS-673 med chassinummer YV3R9F9104A011786 hade svenskt regnr UMT028, och var Netbuss Express 3046.

www.svenskbusshistoria.se
http://koti.mbnet.fi/b10m/import/list.php?all=x&lang=SE

Tack för den, visste att det fanns på nätet, men kom inte ihåg vilken sida! Sedan är det ju lite fånigt att man sitter och kör en buss fem dagar men inte åstadkommer att ta upp chassinumret >:(

groenis

L-G
Var inte ledsen jag blev själv tillfrågad om chassinummer på tre Neoplan/MAN trendline
det gick in i bägge öronen men försvann i minnesenheten och nu är jag inte kvar på den firman.

/Lennart