Ett par Tyresöbussar (inkl. frågor)

Startat av Hasse L, 12 mars 2010, 08:46:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Bollmoragaraget hade väl vid fototillfället just öppnats eller stod i begrepp att öppnas. Någon som har exakt datum? Har noterat att 7350-59 överfördes till Bollmora, men vet någon vilka övriga bussar som från början placerades där?

(I den förträffliga SvOf skrift nr 1 från 1981 kan man för övrigt se vilka 8 H1:or och 2 H22:or som vistades i det gamla Tyresögaraget.)

6098 var i början av 70-talet (antagligen även dessförinnan?) placerad i Rotebro och trafikerade dåvarande linje 530. Den garagerades inom stationsområdet.

MrX

Jag har inte sett många bilder från hur Tyresö en gång såg ut när det gäller vagnparken, så de här bilderna är helt fantastiska för mig! Bara bilder från Skanstull gör mig lycklig ;)

Björn Forslund

6098 har en lucka under förarplatsen. Är det någon lokal anpassning till tidigare rampkoppling eller så?

AnkiS

Citat från: MrX skrivet 12 mars 2010, 08:54:39 AM
Jag har inte sett många bilder från hur Tyresö en gång såg ut när det gäller vagnparken, så de här bilderna är helt fantastiska för mig! Bara bilder från Skanstull gör mig lycklig ;)

Jag såg en bild på nätet nån gång på en gammal rackarns buss (40-50-tal?) full med folk (antagligen sommarfolk) ute på Brevik nånstans som skulle in till Stockholm. Nu hittar jag inte bilden igen tyvärr... nån som sett den?  :'(