Abonnering till Kolmården!

Startat av Jonatan, 29 maj 2007, 20:01:02 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jonatan

Hej!

Blir nog första inlägget här i nya forumet. Ska bara visa ett par bilder från dagens uppdrag, en abonnering på beställning från Interbus.

Körde lite ungar (3-6 åringar) med föräldrar från Stockholm från till Kolmården. Tur genom safarin med bussen.

Här på väg att slussas in till vargar och björnar.

Vagnen var faktiskt en ledbuss, B9S, med internnummer 6154. Gick riktigt bra att kryssa runt bland djuren inne på safarin med den.

Blev inte så många fler bussrelaterade bilder. Mycket rolig abonnering i alla fall! / Jonatan

Magnus

Såg du någon buss från Örebro-området där? :)

Jonatan

Citat från: Magnus skrivet 29 maj 2007, 20:18:14 PM
Såg du någon buss från Örebro-området där? :)

Javisst. Stötte på ett par trevliga kollegor från Lindbergs (tror jag företaget hette) på restaurangen. Såg deras Setra-bussar på bussparkeringen senare. / Jonatan

Magnus

Okej, känner en som åkte med dom och va lite nyfiken på vilket företag dom fick åka med :)

Walter

Och en B9S på abboneringstur var skönt eller? :P
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonatan

Citat från: Walter skrivet 30 maj 2007, 07:29:02 AM
Och en B9S på abboneringstur var skönt eller? :P

Hehe, bortsett från ljudnivån var det skönt ja men två timmar på E4:an gick bra även om det låter en del. Hade inget val heller, 49 personer varav 26 ungar i ålden 3-6 och bälteskrav. De var lite besvikna på att jag inte hade toalett... / J

Peter Elmheden

Råkade du ut för den galna strutsen? Han gillar att dra i torkara samt illstirra på alla inne
i bussen. Man kan ju undra vem som tittar på vem?

Johan Hansson

Måste vara en upplevelse att får åka ledbuss genom kolmården.
Taskigt läge om man råkar ut för busskrångel.

typ överhättning eller att motorn stannar.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

homer

Skulle aldrig ta ut en Sl -Swebus linjevagn på längre abonnering, med tanke på unerhållet dom får eller snarare inte får

Karsten

Citat från: homer skrivet 29 november 2007, 21:37:30 PM
Skulle aldrig ta ut en Sl -Swebus linjevagn på längre abonnering, med tanke på unerhållet dom får eller snarare inte får

Det kanske är bättre i Tyresö än på vissa andra håll? Men visst, jag håller med, skulle nog inte ta ut en av våra linjevagnar på längre resor. Igår hade jag för första gången på mycket länge en buss som inte behövde skrivas felrapport på. Snarare behövde det nog skrivas felrapport på mig, satte i färdskrivarbladet uppochned. Pinsamt.. :-[

IngemarJ

Hej!

Deltog för flera år sedan i en safarigenomfart med en av GS flygbussar och hade tyckt att det skulle ha varit kul att veta hur de strikta affärsmännen som tog sig till Landvetter annars med bussen hade reagerat om de vetat att under turen genom Kålmården hade en apa "gjort ifrån sig" på fotstegen fram.

Hälsar

Ingemar