Huvudmeny

Tack & adjö, BL 540x

Startat av Mikael Ringmarck, 11 mars 2010, 19:49:28 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Den som körde E4 eller väg 57 mot Katrineholm kunde idag stöta på en kolonn med 7 st "uttjänta" Säffle-vagnar. Ödet för bussarna är för mig okänt. Vagnarna var Busslink:

5401
5402
5403
5405
5406
5407
5408

samt 4508 för hemtransport.

Andreas

Citat från: Mrbuss skrivet 11 mars 2010, 19:49:28 PM

Den som körde E4 eller väg 57 mot Katrineholm kunde idag stöta på en kolonn med 7 st "uttjänta" Säffle-vagnar. Ödet för bussarna är för mig okänt. Vagnarna var Busslink:

5401
5402
5403
5405
5406
5407
5408

samt 4508 för hemtransport.

Men de lever vidare i Katrineholm då, om jag förstått det hela rätt? Jag hoppas iaf på det.

M224

Citat från: Andreas skrivet 11 mars 2010, 20:04:03 PM
Men de lever vidare i Katrineholm då, om jag förstått det hela rätt? Jag hoppas iaf på det.

Det finns nog (tyvärr) ingen framtid för dessa bussar, inte i Sverige iaf. Vilket trafikbolag skulle köpa eller låna dessa?

Möjligtvis till att användas i ersättningstrafik i sådant fall. Vi lär se massor av sådana här kolonner under 2010-2011.  :-\

Optimal

Jag tycker att det ser ut som avfarten till Hölö.

Karsten

Citat från: Jim skrivet 11 mars 2010, 20:58:29 PM
Jag tycker att det ser ut som avfarten till Hölö.

Jag tycker det ser ut som avfarten till Järna.

Optimal

Citat från: Karsten skrivet 11 mars 2010, 21:02:38 PM
Jag tycker det ser ut som avfarten till Järna.

Jo. Det ser nog mer ut som Järna. Men varför åker dom av där?. Om dom ska till Hölö är ju avfarten Hölö närmast. Finns väll ingen bussförsäljning till dylikt i Järna.

Bussmicke

Man svänger av vid Pilkrog när Järna och tar väg 57 ner till Katrineholm..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Vad finns i Katrineholm? Nån uppställningsdepå?

Mikael Ringmarck

Citat från: Ersa skrivet 12 mars 2010, 01:29:23 AM
Vad finns i Katrineholm? Nån uppställningsdepå?

I Katrineholm finns en lackfirma som heter Kilab. De har ett rätt stort inhägnat område där bussarna ställdes upp tillsammans med ett gäng gamla Örebro-omnicity som förmodligen ska till Stockholm. Dessutom en del DAB-bussar men de har nog ingen framtid i SL-land.  :-\

Mikael Ringmarck

Citat från: Jim skrivet 11 mars 2010, 21:19:57 PM
Jo. Det ser nog mer ut som Järna. Men varför åker dom av där?. Om dom ska till Hölö är ju avfarten Hölö närmast. Finns väll ingen bussförsäljning till dylikt i Järna.

Jag ser nu i efterhand att jag var lite otydlig angående bussarnas destination, precis som Bussmicke nämner var de påväg till Katrineholm och inte Hölö.  :D Vad som väntar vet jag inte - man försöker väl sälja dem, om det inte går blir det nog Hölö.

Mikael T Nilsson

Tack för denna intressanta bild! Dessa var uppställda i Täbygaraget i söndags, och jag var osäker på om de fortfarande användes i den ordinarie SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael Ringmarck

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 12 mars 2010, 07:31:50 AM
Tack för denna intressanta bild! Dessa var uppställda i Täbygaraget i söndags, och jag var osäker på om de fortfarande användes i den ordinarie SL-trafiken.

De såg allt lite frusna ut där de stod på garageplan med istappar ända ner till marken. Här kommer lite mer eftersom det uppskattades  ;)

Bussfanatikern

Är den där korta bussen nummer 4508?

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep