Bussgåta - Bild

Startat av Magnus_J, 29 augusti 2007, 12:29:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

Finn ett fel.....
;D
För Scania/MAN/osv.. fantaster gills inte att det är en volvo.   :D

Johan Hansson

Bussen är en Volvo , ledbuss, två motorer, en så kallad mittmotor och en motor längstbak,
SL-målad buss från Råsta-garaget.
Och platsen blev en svår nöt att kläcka då jag själv inte bor i stockholm och kan urskilja var platsen är.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Magnus_J

jo det är helt rätt och det är 6370 men det var inte det jag tänkte på.
Platsen är för övrigt uppställning i Sundbyberg Station, och för en gång skull sprack inte rasten ;) ;D

Fredde

Det verkar vara de gamla dekalena kvar i bussen... Och gardiner lyser med sin frånvaro.

Men det är en rektangulär spegel istället för en rund  :)

/Fredde

Walter

Citat från: Johan H skrivet 29 augusti 2007, 12:52:17 PM
Bussen är en Volvo , ledbuss, två motorer, en så kallad mittmotor och en motor längstbak,
SL-målad buss från Råsta-garaget.
Och platsen blev en svår nöt att kläcka då jag själv inte bor i stockholm och kan urskilja var platsen är.

Två motorer?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

robbes

känns som om jag fått hjärnsläpp härmen känns fel med dörrarna på någe vis i spegelbilden

Jonatan

Felet är väl sätena framför motorn? Det är väl en B9SLEA och då är det inte två par framvända säten framför motorn utan ett par framvända och ett par bakvända. Kan det stämma eller är det ommöblerat? / J

F.Å

Menar du att alla lysrör utom det närmast spegeln lyser? Det är inget fel i sig då den armaturen är kopplad till förarplatsbelysningen. Inte en dag för tidigt enligt mig, som gärna slipper reflektionen i spegeln från det lågt placerade lysröret under körning.

Magnus_J

Citat från: Fredde_J skrivet 29 augusti 2007, 13:16:54 PM
Det verkar vara de gamla dekalena kvar i bussen... Och gardiner lyser med sin frånvaro.

Men det är en rektangulär spegel istället för en rund  :)
/Fredde

röd buss = Inga gardiner
rektangulära speglar på alla nylevererade,

Citat från: Walter skrivet 29 augusti 2007, 13:25:30 PM
Två motorer?
En till varje backspegel??

Citat från: robbes skrivet 29 augusti 2007, 15:08:11 PM
känns som om jag fått hjärnsläpp härmen känns fel med dörrarna på någe vis i spegelbilden
Kanske det. det är en enkel dörr, inget konstig.

Citat från: Jonatan skrivet 29 augusti 2007, 16:08:56 PM
Felet är väl sätena framför motorn? Det är väl en B9SLEA och då är det inte två par framvända säten framför motorn utan ett par framvända och ett par bakvända. Kan det stämma eller är det ommöblerat? / J

Bra fråga,det kan jag nog inte riktigt svara på. Ted S skrev i en tråd innan de levererades att de tagit bort några säten, men det var väl vid bakre dubbel dörren.

Citat från: F.Å skrivet 29 augusti 2007, 16:42:27 PM
Menar du att alla lysrör utom det närmast spegeln lyser? Det är inget fel i sig då den armaturen är kopplad till förarplatsbelysningen. Inte en dag för tidigt enligt mig, som gärna slipper reflektionen i spegeln från det lågt placerade lysröret under körning.

Näpp.. men vi börjar närma oss....

Henasa

Det verkar som att den är sänkt i innertaket precis i början av bussen. Ser längre ut än vad det brukar. För att vara ett säkringsskåp typ...

/Henrik

homer

spegel istället för kamera till 3:e dörren >:(

Magnus_J

nä det är kamera och spegel på 3e dörren.

homer

Magnus_J

om jag inte är ute o cyklar så är detväl inga på de utan regionalstandarden,,

Men nåväl.
här kommer en annan vinkel.. som jag anser är ett litet tillverkningsfel iaf.

Marc

Citat från: Magnus_J skrivet 30 augusti 2007, 07:10:24 AM
om jag inte är ute o cyklar så är detväl inga på de utan regionalstandarden,,

Men nåväl.
här kommer en annan vinkel.. som jag anser är ett litet tillverkningsfel iaf.

Inte är väl hela bussen ett tillverkningsfel?! ;D
När jag granskade 6383 hos er så störde jag mig över sikten till mittdörr-spegeln!
Kan det vara den femman? ;D