Arriva 1616's absolut sidste køretur!

Startat av larsbudtz.dk, 08 mars 2010, 22:12:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

larsbudtz.dk

Her ses Arriva 1616, (ex Combus/Connex/Veolia 5178) på sin allersidste køretur, der går fra garagen i Gladsaxe, til ophuggeren...  :'(
(Billederne er taget idag, den 8. marts)






Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Cyklisten

Skulle inte den gått till Helsingborg?

larsbudtz.dk

Citat från: Cyklisten skrivet 08 mars 2010, 22:47:19 PM
Skulle inte den gått till Helsingborg?

Nej, den går direkte til ophug... Jeg tror kun at der er kørt det antal busser til Helsingborg, som svarer til det antal busser som Arriva har købt af MAN.

Cyklisten

#4
Det verkar fullt på "uppsamlingsplatsen" och det verkar som att ingen buss har gått vidare :/ Det blit nog skrot eller "upphuggaren" för många av dem. Lite synd att man måste avveckla fungerande fordon.

Kim








Der bliver skrottet over 250 bybusser/rutebiler for tiden i Danmark, DAB 15-1200C LPG fra 1997-1999, Volvo B10BLE 1997-1998, Volvo B10L + B10LA 1996-1998. Det er svært at sælge busser, eksportmarkedet er næsten helt dødt, og samtidig er busserne ikke i god stand, så dårlig stand og manglende efterspørgsel fra Østeuropa gør at busserne går til skrot i dag.

Arriva har skrottet næsten 100 busser nu, og Vejstruprød Busimport har skrottet 150 busser :(

Svemicke

Jag är lite nyfiken på när slöserikulmen är nådd. Tycker det är ett enormt slöseri att skrota bussar till höger och vänster och ha krav på att bussar inte få vara äldre än si och så.

Borås Lokaltrafik har bevisat att en buss kan hålla dubbla livstiden mot vad länstrafikbolagen har bestämt.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Kvarne

Helt sjukt att man skrotar så moderna bussar! (Förutsatt att det inte har blivit allvarliga fel på dem)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

#8
Citat från: Kim skrivet 09 mars 2010, 17:29:31 PM


Sådärja. OmniCityn börjar skrotas ut 2010, samma år som man börjar fasa ut föregångaren MaxCi. Att bussarna knappt ens hinner fylla 10 år innan de skrotas är nog något vi kommer få se mer av i framtiden.

Arriva 8505 är inregistrerad 1997-05-29 enligt danskebusser.dk, och skrotas nu ut vid samma tid som Busslink skrotar sina MaxCi av 1992 års modell. Fem års skillnad således.

larsbudtz.dk

Moral er godt; dobbeltmoral er dobbelt så godt! - Det gælder vist også i denne situation! ;)

Det kan godt være at man vil have busser der overholder EuroX krav/EEV krav og blah, blah, blah... -Men der er tilsyneladende ikke nogen der tænker på ressourcerne der går til skrotning og fremstilling af busser? Tænk på de 250 busser der nu bliver skrottet, og hvor mange "miljøressourcer" der går til det. Samtidigt skal der også fremstilles tilsvarende mange nye busser; så hvad kommer der ud af det? Bortset fra at Movia kan sætte klistermærker med teksten "Bussen kører med EEV motor - For dig og miljøet!" i vinduerne.

Man kunne jo også vælge at skrive; "Bussen kører med dieselmotor; ligesom vi har gjort siden 1936! Den vi skrottede kørte på gas -men det var for besværligt"  ;)

Når man så endelig skrotter så mange busser; hvorfor så ikke vælge noget der virkelig er miljø i, og så satse grundigt og seriøst på det?

Svemicke

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 10 mars 2010, 17:07:29 PM

Når man så endelig skrotter så mange busser; hvorfor så ikke vælge noget der virkelig er miljø i, og så satse grundigt og seriøst på det?
Fordi man måske ikke endnu ved, hvad der virkelig er miljø? Jeg synes, det hele virker vare et stort eksperiment, der overstiger lige det Du nævnede; ressourcer. Hvis man så ser til Skåne, så kan vi finde ud, at man stadigværende kører med gamle dieselbusser på en ny aftale, der gik igang allerede i oktober 2009. Og i aftalen fandt man at læse, at det skulle være nye busser der kører på gas.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -