Huvudmeny

Nya linjer i Örebro

Startat av Christer K, 29 augusti 2007, 06:24:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Inom några år kommer även att Örebro få stomlinjer i busstrafiken. En utredning är tillsatt och nu frågar man folket i Örebro via hemsidan http://www.orebro.se/download/18.73eebdfd112138ef36c80009213/Forslagnyttstadsbusslinjena070503.pdf 21mb 19 sidor att ladda ner en kortare version finns på http://www.orebro.se/download/18.73eebdfd112138ef36c80007723/Buss_remiss_kort_webb28.pdf är på 7 sidor och med mindre text.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Muk

Jag testade stadstrafiken i Örebro i veckan och man kan ju säga att dom har en del att arbeta på. Om man som jag kommer utifrån så är det nästan omöjligt att veta hur man ska åka. Vid resecentret fanns inte mycket information. Det saknas kartor överallt. Jag fick reda på att bussen jag skulle åka med gick från någonting som hette järntorget, men var detta järntorg fanns fick jag inte veta. Det fanns en linjeförteckning som visade att järntorget låg två hållplatser från resecentret, men inte åt vilket väderstreck. Sedan kan jag tycka att det är konstigt att Marieberg och Ikea inte har en vettig trafik. De flesta andra städer har olika former av direkttrafik till Ikea, men i Örebro måste man åka en runda över något som heter Mosås för att ta sig till centrum. Ingen hållplats heter förövrigt Mosås vad jag kunde se.  ???

Walter

Citat från: Muk skrivet 31 augusti 2007, 14:47:44 PM
Jag testade stadstrafiken i Örebro i veckan och man kan ju säga att dom har en del att arbeta på. Om man som jag kommer utifrån så är det nästan omöjligt att veta hur man ska åka. Vid resecentret fanns inte mycket information. Det saknas kartor överallt. Jag fick reda på att bussen jag skulle åka med gick från någonting som hette järntorget, men var detta järntorg fanns fick jag inte veta. Det fanns en linjeförteckning som visade att järntorget låg två hållplatser från resecentret, men inte åt vilket väderstreck. Sedan kan jag tycka att det är konstigt att Marieberg och Ikea inte har en vettig trafik. De flesta andra städer har olika former av direkttrafik till Ikea, men i Örebro måste man åka en runda över något som heter Mosås för att ta sig till centrum. Ingen hållplats heter förövrigt Mosås vad jag kunde se.  ???

Det kvittar vilken trafik du erbjuder, informerar man inte om den så är det ju ingen som åker. Nu är det lättare för Örebroare men även besökare bör ju kunna åka kollektivt utan allt för stora svårigheter.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!