Huvudmeny

Dagens smartskaft...

Startat av Bussmicke, 06 mars 2010, 23:45:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Såna dagar önskar man sig en riktig gammal skitbuss och sen bara köra på den j###a bilen....  :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ulf Berlin

Linje 40 är väl verkligen en linje som är frågan om den inte borde delas,då cirka
1/3 av linjen går utanför"storstaden"på delen Roslagstull-Lappkärrsberget.
Låt den sluta vid Odenplan/Roslagstull och ersätt"Lappis"-delen med den återinförda 151/603
från Odenplan(i likhet med SLs övriga ideer om delningar av andra linjer.)/Ulf

M224

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 mars 2010, 21:56:10 PM
Linje 40 är väl verkligen en linje som är frågan om den inte borde delas,då cirka
1/3 av linjen går utanför"storstaden"på delen Roslagstull-Lappkärrsberget.
Låt den sluta vid Odenplan/Roslagstull och ersätt"Lappis"-delen med den återinförda 151/603
från Odenplan(i likhet med SLs övriga ideer om delningar av andra linjer.)/Ulf

151/603?

151 är ju redan en "jobbpendel" mellan Fridhemsplan-Norsborg.

Ted Selander

Citat från: M224 skrivet 07 mars 2010, 21:58:01 PM
151/603?

151 är ju redan en "jobbpendel" mellan Fridhemsplan-Norsborg.

Jo, men en gång i tiden var 151 en anslutningslinje till Lappis från Universitetet (T).

/Ted

Ulf Berlin

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 mars 2010, 21:56:10 PM
"återinförda" 151/603

Och 603 som gick"Lappis"-Roslagstull tidigare.

Tack för utvikningen,Ted(som kanske tar åt sig detta :)/Ulf

the0fiskis

bussmicke ringde inte en p-vakt också?
gör som en jag kännnde gjorde han ringde p-vakten sen krockade han in i bilen som repades och lite plåtskador men min bekant fick inga böter eller kostnader  ::) så när pvakten kom så fick han (HAN som har pakerat bilen)böter för trasigt back-ljus och att ha parkerat på en gata där det var parkerings förbud och för nära övegångställe(vet ej om han fick böter för det sistnämnda)  ::) ::)

Jo

Citat från: the0fiskis skrivet 08 mars 2010, 00:56:11 AM
bussmicke ringde inte en p-vakt också?
gör som en jag kännnde gjorde han ringde p-vakten sen krockade han in i bilen som repades och lite plåtskador men min bekant fick inga böter eller kostnader  ::) så när pvakten kom så fick han (HAN som har pakerat bilen)böter för trasigt back-ljus och att ha parkerat på en gata där det var parkerings förbud och för nära övegångställe(vet ej om han fick böter för det sistnämnda)  ::) ::)

Han fick förmodligen inte böter för trasigt back-ljus. Dels brukar ju inte parkeringsvakter utfärda böter för det och sen finns det väl heller inget krav på att backljus ska vara tänt eller ens fungera på en parkerad bil. Annars var nog parkering för nära övergångstället den allvarligaste förseelsen med parkeringen.

Leif D

Citat från: Jo skrivet 08 mars 2010, 08:16:04 AM
Han fick förmodligen inte böter för trasigt back-ljus. Dels brukar ju inte parkeringsvakter utfärda böter för det och sen finns det väl heller inget krav på att backljus ska vara tänt eller ens fungera på en parkerad bil. Annars var nog parkering för nära övergångstället den allvarligaste förseelsen med parkeringen.

Förvisso lite korkat parkerat, men frågan är om det går att utfärda någon parkeringsavgift för det där....
Mig veterligt är det inte förbjudet att parkera direkt _efter_ett övergångsställe. F.ö. ser jag inte några skyltar eller streck i gatan som visar att det ens är ett övergångsställe. En signalreglerad fotgängarpassage får vi nog kalla detta. Den regel man skulle kunna använda mot bilen blir då minsta avstånd från gatukorsning, vilket är 10 meter om jag minns rätt, ser dåligt ut med det i så fall.
Böter, det krävs nog polisman för att få utfärda, Parkeringsvakter utfärdar någon form av parkeringsavgift.
;-)

the0fiskis

Citat från: Leif D skrivet 08 mars 2010, 11:27:29 AM
Förvisso lite korkat parkerat, men frågan är om det går att utfärda någon parkeringsavgift för det där....
Mig veterligt är det inte förbjudet att parkera direkt _efter_ett övergångsställe. F.ö. ser jag inte några skyltar eller streck i gatan som visar att det ens är ett övergångsställe. En signalreglerad fotgängarpassage får vi nog kalla detta. Den regel man skulle kunna använda mot bilen blir då minsta avstånd från gatukorsning, vilket är 10 meter om jag minns rätt, ser dåligt ut med det i så fall.
Böter, det krävs nog polisman för att få utfärda, Parkeringsvakter utfärdar någon form av parkeringsavgift.
jag mennade pakeringsavgift

buskörare

Citat från: Leif D skrivet 08 mars 2010, 11:27:29 AM

Tycker jag ser ett streck på backen till höger om damen till höger :)
Sen ser det ut som om det bakom bilen sitter nån form av skylt som h*n inte är förbi helt. Men det är kanske ingen parkeringsskylt med tanke på formen?