GS B 42 (med utvikning)

Startat av Hasse L, 05 mars 2010, 14:59:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Av dessa Volvobussar var nr 21-40 försedda med kaross från Vestfold Bil & Karosseri As och nr 41-73 var Hägglundare. De förra togs i trafik 1964-65 och de senare 1964 (41-55) och 1966 (56-73).

Bonusbild: Linslusen på förra bilden, B 32 715, såldes till ostkusten och kom att vistas på Tynningö för SL-linje 679.

Mr G

Ajaj, det där ser inte helt ofarligt ut.
吉先生

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mr G skrivet 05 mars 2010, 17:05:38 PM

Ajaj, det där ser inte helt ofarligt ut.

Ofarligt jämfört med vad som händer några minuter senare när bussen i full fart backar uppför backen och sedan vänder med hela baköverhänget hängande över vattnet i fickan uppe vid kurvan. Om det därtill är som när jag åkte det att den kraftigt överviktige föraren bara hade ett par badbyxor på sig (det ni uppe i Umeå!) så blev det lite absurt.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ulf Berlin

Citat från: Hobgoblin skrivet 05 mars 2010, 14:59:15 PM

Bonusbild

Oj,oj,oj.
Det var ingen dålig bonusbild!
Har du någon anning om hur länge den fanns på Tynningö?/Ulf

Jonas Gustafsson

Oj oj. Du har alltså Göteborgsbilder med denna höga kvalitet också. Vågar vi hoppas på mer?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Hasse L

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 06 mars 2010, 00:24:41 AM
Oj oj. Du har alltså Göteborgsbilder med denna höga kvalitet också. Vågar vi hoppas på mer?

//Jonas G
Tyvärr har jag inga fler av denna goda årgång. Återkommer kanske med några 80-talsbilder om de visar sig vara presentabla...
/H

Hasse L

Citat från: Ulf Berlin skrivet 05 mars 2010, 20:35:36 PM
Oj,oj,oj.
Det var ingen dålig bonusbild!
Har du någon anning om hur länge den fanns på Tynningö?/Ulf
Har ingen exakt koll, men i augusti året därpå noterade jag Sundsvallsbussen (var det väl?) 322 på samma plats.
/H

Nupski

Vackert  ;D. Hmm... detta verkar lite knasigt eller är det jag som har fel. Buss 25 på linje 66 då denna kördes av Gårda, tillhörde inte VBK vagnarna Majorna?

S Svensson

Troligen tillkom Majorna för bussar sep eller okt 1977. Gårda körde tidigare mer.

Du Tomas har Du hittat vilka bussar som Stadsbiblioteket hade på 70 talet. Eller någon annan? Två Säffle äldre fanns och en ännu äldre buss. De två Säffle troligen ur de GS övertog 1968 i och med Hisingslinjerna tillkom. (331-334 ,2 av dem).