Huvudmeny

Dito Bus.

Startat av Kent Skoog, 04 mars 2010, 17:41:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Förutsättningarna när det gäller motljus och bussens placering var som synes inte de bästa, men i alla fall bättre än inget.

larsbudtz.dk

http://myldretid.dk/nyheder/nr/641
http://myldretid.dk/nyheder/nr/660
;)

Hvad er iøvrigt pointen i den dér "roof-pod" foran? Der er ikke en sådan på dem Nobina lige har fået?

Men nydeligt med hjulkapslerne; de kunne da også godt have haft tågelygter!?!  :P  ;)

Ronni Bjørn Svensson

Der bliver en del busser som man skal holde øjne,når Ditobus overtager kørsel på Sydsjælland og Møn i slutning af denne måned.
Den skal nok kører på Linje 52 / 62 ( Klintholm - Stege / Stege - Vordingborg), men mere om det på senere tidspunkt.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

KRNI

Helt godkänd förstabild Kent, motljus är inte alltid dåligt!
/KRNI

Frippe Fribas

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 04 mars 2010, 18:35:12 PM
Hvad er iøvrigt pointen i den dér "roof-pod" foran? Der er ikke en sådan på dem Nobina lige har fået?
Är det inte förar a/c som sitter där fram?
Annars undrar även jag vad det är...
//Fredrik

larsbudtz.dk

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 mars 2010, 11:53:57 AM
Är det inte förar a/c som sitter där fram?
Annars undrar även jag vad det är...
//Fredrik

Det kan da godt være? Men er det ikke mærkeligt hvis Nobina ikke synes at føreren skal have A/C? Så ville man vel hellere være ansat hos DitoBus!  :P  ;)

Frippe Fribas

Jo det har du rätt i, men jag vet inte hur det ser ut hos Movia med krav på a/c.
Här i Stockholm är det numera ett krav oavsett trafikutövare att nylevererade bussar skall ha a/c för förarplatsen.
Det kan ju vara så att Movia inte har något krav och att Nobina då valt att spara in på detta, men det är bara spekulation från min sida...
//Fredrik

yngrot

Är det en nu dörrtyp på framdörren??  Så breda dörrar är det ju inte på svenska 8500 iaf...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Frippe Fribas

Det går väl att speca hur stor framdörr man vill ha?

Flygbussarna har väl bredare framdörr än standard på sina B12:or?
Jag tyckte även att senare 8500:or haft något bredare framdörr än tidigare generellt, men det kan vara en synvilla då jag inte mätt instegen på någondera varianten.
//Fredrik