Huvudmeny

Gröna Solarisar

Startat av Cyklisten, 03 mars 2010, 20:43:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Tog en ganska rejäl omväg via Trelleborg på väg hem från skolan i Helsingborg. Det tog lite tid och solen gick ner när jag kom fram, men hittade dessa två bussar i trafik. Annars gick de vanliga vikariebussar.

Jacob

Jag saknar verkligen att GUB inte skriver "biogasbuss för en bättre miljö" på sina takkåpor längre. Nån som vet varför de har slutat med det?

Snygga bilder på snygga bussar! :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

the0fiskis

för att det inte ger bättre miljö
ja jag skämtar dom kanske tycker det är fult

Bernt Talbrant

Citat från: Cyklisten skrivet 03 mars 2010, 20:43:37 PM
Tog en ganska rejäl omväg via Trelleborg på väg hem från skolan i Helsingborg. Det tog lite tid och solen gick ner när jag kom fram, men hittade dessa två bussar i trafik. Annars gick de vanliga vikariebussar.

Trevligt - men tyvärr har man tagit bort taxarna...  Deras vara eller inte vara diskuterades ju nyligen.

Möllers

Trevligt är sugen åka ditt idag fota dom  ::)
Få se om jag ska ditt jag ska till Malmö ellerfall leta efter nya Volvo 7700orna.
Kör dom bara på linje 2 i malmö inga fler linje  ???

Cyklisten

Jodå, jag har sett dem på alla vanliga ledbusslinjer som 1, 2, 8, men oftast på 1:an.

Rickardo

Är de vita Skånetrafikdekalerna något nytt? Jag såg likadant på en av Arrivas bussar i Malmö som fått ny front.
Jag åkte för första gången en 7700 led på linje 8 i måndags.

Mvh Rickardo

Svemicke

Citat från: Jacob Almgren skrivet 03 mars 2010, 21:30:48 PM
Jag saknar verkligen att GUB inte skriver "biogasbuss för en bättre miljö" på sina takkåpor längre. Nån som vet varför de har slutat med det?

Min teori är att detta väl skrevs då gasbussar var nya och det påstods vara ett bättre miljöalternativ än diesel. Nu körs kanske alla bussar på gas sedan lång tid tillbaks och man tycker sig kanske inte längre behöva skriva så.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Walter

Citat från: Rickardo skrivet 04 mars 2010, 22:57:36 PM
Är de vita Skånetrafikdekalerna något nytt? Jag såg likadant på en av Arrivas bussar i Malmö som fått ny front.

Mvh Rickardo

Man kanske har upptäckt att vitt syns bättre än svart på en grön bakgrund?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Citat från: Walter skrivet 05 mars 2010, 15:45:50 PM
Man kanske har upptäckt att vitt syns bättre än svart på en grön bakgrund?

Det tog många år innan man kom på det  ;D

Jan

Citat från: Rickardo skrivet 04 mars 2010, 22:57:36 PM

Mvh Rickardo

Det ska vara mörk gröna dekaler fram och vita bak. Kanske är det så at ST ändrat sig.
I branschen i 40 år

bysenbus

SimonB

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 03 mars 2010, 21:56:11 PM
Trevligt - men tyvärr har man tagit bort taxarna...  Deras vara eller inte vara diskuterades ju nyligen.

Skönt. De såg verkligen riktigt sunkiga ut och förstörde intrycket av den annars snygga bussen...

bysenbus

Hejsan!

Inte alls snuskigt bara det att svårt att urskilja på en grön buss.

http://galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=537

Bussmicke

Idag har jag också fotat Gröna Solaris..  :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.