Totalförbud mot djur på Swebusexpress rör upp känslor...

Startat av psy, 28 augusti 2007, 16:18:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Bästa komentaren var nog den som tar Expressen till djursjukan 2 mil bort ;D

/Fredde

Fredde

Finns det något annat bolag som har liknande tillämpningar? Har själv inte hört talas om liknande tidigare.

/Fredde

psy

CitatDet var en lång lista.....

Jag hittade länken på ett välbesökt hundforum... På det stället råder en förkrossande enighet om att hundar är det viktigaste i världen...
Om någon undrar så var det här jag hittade länken: http://vovve.net/rastplatsen

Johan B

Citat från: psy skrivet 28 augusti 2007, 17:18:38 PM
Jag hittade länken på ett välbesökt hundforum... På det stället råder en förkrossande enighet om att hundar är det viktigaste i världen...
Om någon undrar så var det här jag hittade länken: http://vovve.net/rastplatsen

Inte för att jag orkar läsa hundforum men som hundägare kan jag bara flika in att jag aldrig skulle valt att åka buss om jag och hunde ska på långresa. Hundar är nämligen i behov av att sträcka på benen ganska ofta då de är inklämda typ i ett bagageutrymme (bil) eller mellan någons ben (buss). Så att så kallade hundvänner ens upprörs av något som de över huvud taget inte borde påverkas av...

psy

Citat från: Johan B skrivet 28 augusti 2007, 20:12:45 PM
Inte för att jag orkar läsa hundforum men som hundägare kan jag bara flika in att jag aldrig skulle valt att åka buss om jag och hunde ska på långresa. Hundar är nämligen i behov av att sträcka på benen ganska ofta då de är inklämda typ i ett bagageutrymme (bil) eller mellan någons ben (buss). Så att så kallade hundvänner ens upprörs av något som de över huvud taget inte borde påverkas av...

Så sant så sant. Jag har reagerat ibland på folk som släpar ombord djur och åker på långresa, Skåne-Stockholm tex, hur kul är det för djuren?  Jaja..

Linda

Citat från: Johan B skrivet 28 augusti 2007, 20:12:45 PM

Hundexperten har talat...  :-*

Axel

Citat från: psy skrivet 28 augusti 2007, 20:22:39 PM
hur kul är det för djuren?

En mig närstående katt har inte alls något emot att åka buss, inte ens på Swebus Express på den tiden de krävde att hon satt i bur.

Hagri

Förbud mot husdjur på bussar eller i andra offentliga lokaler är inget märkligt. Sverige är fullt av allergiker.  För vissa med svåra besvär räcker det att djuret varit där även om det inte längre är kvar för att de skall få en allergisk reaktion.
För allergiker handlar det om tillgänglighet eller om begränsad tillgänglighet jämför med andra människor.

Anders Noren

Citat från: Hagri skrivet 29 augusti 2007, 01:26:29 AM
Förbud mot husdjur på bussar eller i andra offentliga lokaler är inget märkligt. Sverige är fullt av allergiker.  För vissa med svåra besvär räcker det att djuret varit där även om det inte längre är kvar för att de skall få en allergisk reaktion.
För allergiker handlar det om tillgänglighet eller om begränsad tillgänglighet jämför med andra människor.

På Norrlandskustens bussar finns det en allergikupé! Tur är väl det då dessa bussar är det enda anständiga sättet att resa kollektivt med djur till och från övre Norrland.

Anders, kattägare

Knut

Det er fortsatt en del usaklige brev fra kunder etter at Nor-Way Bussekspress innførte totalforbud mot å ha med "Levende dyr" på bussene. Jeg ville aldri tatt med mine små katter på en busstur uansett. ei heller mine foreldres hund. Men noen skal jo ha med dyrene sine uansett da

Johan B

Citat från: Linda skrivet 29 augusti 2007, 00:33:01 AM
Hundexperten har talat...  :-*

Var det ett försök till att vara lustig? Har du en avikande uppfattning får du gärna presentera den, gärna med meddelande-funktionen för att det inte ska bli OT.