Ankarsrum den 2 augusti [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 28 augusti 2007, 15:08:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Lite av favorit i repris då denna händelse en annan dag redan visats, men på denna bild är det andra bussar.

Nilsbuss TSC658 är på väg från Västervik till Mariannelund på linje 325 och har i Ankarsrum anslutning till linje 39 mot Hjorted och Totebo som denna dag gick med Veolia 2312.

Peter L

Tjusigt!

En fråga apropå Veolia i Kalmar Län: har Veolia flyttat ner ett antal Volvo 8500 kortvagnar från Dalarna? Det känns som om denna busstyp har blivit väldigt vanlig på sistone i KLTs gula länslack.

Fredde

Jo jag tror man har gjort det. Fanns under min tid där ett antal äldre vagnar som man borde ha avyttrat nu, som var i mindre bra kondis då...

/Fredde

Sundås

Det fanns väl ett antal VanHooler som numera nästan är försvunna..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bernt Talbrant

Citat från: Peter L skrivet 28 augusti 2007, 15:34:18 PM
Tjusigt!

En fråga apropå Veolia i Kalmar Län: har Veolia flyttat ner ett antal Volvo 8500 kortvagnar från Dalarna? Det känns som om denna busstyp har blivit väldigt vanlig på sistone i KLTs gula länslack.

Tack!
Ja det har man - och det kommer fler bilder på sådana framöver. Gäller Volvo/Säffle-bussar i nummerserierna 219x och 231x. Man har istället slopat ett antal äldre släktingar från samma tillverkare med i många fall ganska låga inventarienummer.

Fredde

Jo

Citat från: Peter L skrivet 28 augusti 2007, 15:34:18 PM
Tjusigt!

Hur blir det efter den nya upphandlingen. Skiter det sig så blir man ju av med trafiken oavsett men om man får trafik hur pass mycket höggolvsbussar har man användning för frånsett raskentrafiken?

Nicklas Vasa

Fanns det inte 22xx vagnar i Dalarna också ?