Swebus 4470 tillbaka i Skåneland

Startat av Peter L, 28 augusti 2007, 15:03:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter L

Denna individ syns numer rulla på linje 144, inlånad av BK Buss.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Peter L skrivet 28 augusti 2007, 15:03:01 PM
Denna individ syns numer rulla på linje 144, inlånad av BK Buss.

BK Buss har ju länge lånat en fd Blekingevagn, 4470 kanske ersätter den nu när Blekingevagnarna går till Stockholm?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Varför lånar man så länge?
Är det en otroligt sen leverans som drar ut å tiden?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Tror att BK Buss är på gång att köpa ytterligare en eller två Vegor från Swebus till sin trafik. Det är gissningsvis en kombination av utökad trafik och lite snålt med bussar från början.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Peter L skrivet 29 augusti 2007, 12:49:48 PM
Tror att BK Buss är på gång att köpa ytterligare en eller två Vegor från Swebus till sin trafik. Det är gissningsvis en kombination av utökad trafik och lite snålt med bussar från början.

Vad jag hört är att det blir minst en ny Scania!! Detta från en förare jag träffade i Malmö vid mitt senaste besök då han framförde 4470 skyltad "Buss i Väst"

Bussmicke

Idag lös 4470 med sin frånvaro..
Den kanske var nere i Trelleborg och härjade.
//Bussmicke.

Peter L

Den kanske är sluthyrd för denna gången. Swebus 4898 rullade på linje 144 häromdagen nämligen, en av de Vegor som eventuellt köps över.

Bussmicke

4898 vet jag inte om jag såg igår, däremot såg jag 7107 o 7108 i Malmö.
skulle va om Virtual1 såg den.
//Bussmicke.

SkåneJonas

4470 finns nog i trelleborg lånar både 4898 o 4470 men det är inte aktuellt att köpa några av dessa......... ej heller någon mer beg vega däremot en n scania lathi är på väg tills dess rullar 4898.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 31 augusti 2007, 08:52:15 AM
4898 vet jag inte om jag såg igår, däremot såg jag 7107 o 7108 i Malmö.
skulle va om Virtual1 såg den.

Den här ni menade? =) - fast jag hade hellre fångat 4470 på bild :-(

Bussmicke

Trevligt, visste jag kunde lita på dig.
//Bussmicke.

Rickardo

Citat från: virtual1 skrivet 02 september 2007, 23:26:36 PM
Den här ni menade? =) - fast jag hade hellre fångat 4470 på bild :-(

4898 sågs även idag  på 144 vid 9tiden vid ett minst sagt KAOSartat Malmö C... Detta orsakat av en stadsbuss som lyckades  stoppade trafiken i båda riktningar, så varken bussar, cyklar, eller bilar kunde komma fram. Den chauffören hade inte sin bästa dag...  :o Tyvärr hade jag inte tid att ta bild på situationen..

virtual1

Andreas Ljungqvist

Citat från: Rickardo skrivet 03 september 2007, 22:19:45 PM
4898 sågs även idag  på 144 vid 9tiden vid ett minst sagt KAOSartat Malmö C... Detta orsakat av en stadsbuss som lyckades  stoppade trafiken i båda riktningar, så varken bussar, cyklar, eller bilar kunde komma fram. Den chauffören hade inte sin bästa dag...  :o Tyvärr hade jag inte tid att ta bild på situationen..

Påminner om en händelse när jag var nere förr förra veckan när en ny MAN ledare inte fick loss bromsarna... KAOS polisen fick komma o dirigera...