Huvudmeny

Tre Scalor [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 02 mars 2010, 19:18:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Borås Lokaltrafiks tre Scala-bussar får nu rulla på 4x-linjerna. Jag tog några bilder på dem på Sven Eriksonsgatan igår den 1 mars. När verkstaden jobbat klart med av- och utrustning av bussar som ska bort och som kommit har de lite att göra med två av dem.

159 på linje 42 och 160 på linje 48 (tror jag, även om det bara står Södra torget).

161 på linje 49.

yngrot

159 ser ju på ren svenska för j#####g ut....
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jan

Det är väldigt vanligt att Scalorna tappar delar. Speciellt kofångaren bak lossnar om man inte är försiktig när man kör öven en plankorsning som är lite ojämn. Isaksson Karlsson har kört av en del när de kör över järnvägen i Nöttebackar (Linje513)
I branschen i 40 år

Björn Lövdahl

Scalornas stötfångare sitter ju bak bara med ett par små fäste vilket gör att det inte behövs mycket förrän alltihopa släpper. Sen är det ju nån ranglig plast även fram som inte tål något
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Niklas Bygdestam

Det är väl snövallar som gjort att det blivit så. Bussarna ser inte ut att vara byggda för sånt

Scala är byggda i Finland. Jag trodde Finland kunde ha lika mycket snö som i Sverige, men jag hade kanske fel ;D ;D ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.