Fly by coach i konkurs?

Startat av Magnus, 02 mars 2010, 16:20:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Jag mötte en Ryan-tejpad buss på E4N idag. På väg från flygfältet utanför Västerås mot Stockholm kan man tänka.
/J

SpeedyGonzalez

Citat från: Omnilasse skrivet 04 april 2010, 23:14:01 PM
De har tydligen inte betalat avgiften för domänen, gick ut 2 april. Frågan är om det bara är slarv? Men det bådar ju inte gott precis...Det stod ju hela veckan också att det skulle komma upp ny tidtabell, men någon sådan syntes ju inte heller till. Å andra sidan har jag inte hört att de har upphört helt än med trafiken. Någon som vet? Att de begärts i konkurs är ju inte i sig något hinder för att fortsätta med verksamheten - problemet kan ju dock vara att få någon att sälja bränsle och annat till dem.

Trafiken är högst oregelbunden och opålitlig. Hörde av en vän som skulle åka med Flybycoach i tisdags att hans tur bara ställdes in helt plötsligt. Har själv varit förbi i veckan och sett hur vissa turer uteblivit utan någon som helst förvarning.

groenis

Flera förare har lämnat och med tre bussar mindre har de flesta avgångar i från Ct ställts in
Konkursförhandlingar på Stockholms Tingsrätt 2010-04-19 Kl 10:45

/Lennart

Jobergg

Citat från: groenis skrivet 05 april 2010, 00:53:22 AM
Flera förare har lämnat och med tre bussar mindre har de flesta avgångar i från Ct ställts in
Konkursförhandlingar på Stockholms Tingsrätt 2010-04-19 Kl 10:45

/Lennart

De har väl inte råd med diesel längre, när jag skulle tanka förra veckan så var det nya rutiner vid en pumpanläggning och när jag frågade vad det berodde på, så berättade personalen att Fly by coach nyligen varit där och tjuvtankat.

Jan

Citat från: Jobergg skrivet 05 april 2010, 12:19:55 PM
De har väl inte råd med diesel längre, när jag skulle tanka förra veckan så var det nya rutiner vid en pumpanläggning och när jag frågade vad det berodde på, så berättade personalen att Fly by coach nyligen varit där och tjuvtankat.

Stämmer detta är det bedrövligt att folk i branschen gör så.
I branschen i 40 år

SpeedyGonzalez

Nu fungerar hemsidan igen. Och nya tidtabeller kommer fortfarande att "komma upp Måndagen den 29:e Mars".

M684

Vad är på gång/på väg att hända just nu? Både Public Transport Sweden AB och Fly By Coach Sweden AB har status "konkursansökan" hos flera kreditrådgivningsföretag.
Bolagsverket har inneliggande ärenden angående utträde ur resp. styrelse. PTS styrelsesuppleant resp. Fly By Coach ordförande har begärt utträde.

groenis

Enligt uppgift så har finansbolagen börjat hämta hem bussarna och trafiken upphör denna vecka

/Lennart

SpeedyGonzalez

Man kan ju undra vad Leif Svensson har i tankarna nu? Han som varit så stor i truten.

Edit: Nu bekräftas det på hemsidan att all trafik kommer ställas in på fredag.