Liverpool Jonn Lennon Airport

Startat av Mr G, 27 februari 2010, 21:35:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

吉先生

Optimal

Bakljusen såg lite mystiska ut. Verkar som både dom översta och nedersta bakljusen är bytta mot LED-lampor istället för glödlampor.

Ove Bojarp

Dessa 2 bussar var nya till Arriva Merseyside och fick chnr: 1851950 och 1851951.
  Juli 2005 sägs vara leveransåret till dem.                                                                                       

Mikael T Nilsson

Detta var en mycket trevlig bild! Ovanligt att se Scania Omnicity i detta utförande, men dörrställning 2-0-0.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 28 februari 2010, 10:19:14 AM
Detta var en mycket trevlig bild! Ovanligt att se Scania Omnicity i detta utförande, men dörrställning 2-0-0.

Det beror på hur man ser det. 2+0+0 (samt 1+0+0) borde vara de absolut vanligaste dörrställningarna i Storbritannien, vilket ju debatterats i många olika trådar här under åren.


Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2010, 11:28:04 AM
Det beror på hur man ser det. 2+0+0 (samt 1+0+0) borde vara de absolut vanligaste dörrställningarna i Storbritannien, vilket ju debatterats i många olika trådar här under åren.

Ja, denna dörrställning är vanlig i Storbritannien sedan mycket länge. Det var första gången jag ser en enkeldäckad Omnicity i detta utförande på bild, men den gör sig bra med denna dörrställning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

SimonB

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2010, 11:28:04 AM
Det beror på hur man ser det. 2+0+0 (samt 1+0+0) borde vara de absolut vanligaste dörrställningarna i Storbritannien, vilket ju debatterats i många olika trådar här under åren.

Men vad är grejen egentligen?  ::)

Cero

Citat från: SimonB skrivet 28 februari 2010, 15:32:36 PM
Men vad är grejen egentligen?  ::)

Dels spar man säkerligen pengar i små bussbolag med färre dörrar att underhålla men det huvudsakliga skälet torde vara att säkerställa att kunderna verkligen betalar för sig. Det är ju svårare att smita förbi på såväl in- som utvägen om det bara finns ett dörrhål och många bussbolag i England var åtminstone förr små och drev sin verksamhet i egen regi utan subventioner och var därigenom måna om att kunderna verkligen betalade för sig.

Björn Forslund

Nödutgången finns som vanligt till höger bak vad jag kan se. Alltså hämmar inte dörrställningen ev utrymning om det kniper. En gång i tiden var det likadant i Sverige, nödutgång på höger sida längst bak.