Dubbeldäckare i Arrivas garage på Ekerö!

Startat av Tommy E, 26 februari 2010, 20:38:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

För några dagar sen såg jag ju en dubbeldäckare vid Brommaplan, och igår kväll var den i Tappströmsgaraget! :D
Dock var den inte där när jag passerade idag vid 15:20-tiden.

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Magnus_J

i går stod den utan för SL HK på Lindhagensgatan

Kvarne

...å idag kördes den om strax utanför Brommahallen på Drottningholmsvägen av en Svart Saab 9000 med Kvarne bakom ratten.... :)

Edit: Den ägs av en privatperson i Lövestad sedan 24 maj 2006....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cityliner

I tisdags stod den strax efter centralbron i riktning mot globen, men den stod där... i sällskap med polisbil inväntande vägassistans..
tror jag har bilder någonstans på den på plats i Lövestad..

Bussmicke

Synd man inte visste om den att den fanns på garaget, hade varit kul att fota.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

the0fiskis

en london buss  ;D synda inte vi i sverige har nån i trafik

Ersa

Apropå dubbeldäckare brukar det ofta stå nya fina vänstertrafikbyggda Omni-dubbeldäckare hos Scania vid Södertälje Syd, bakom det lilla Scaniahuset nära trafikplatsen. En sådan i högertrafikutförande vore nåt att testa i olika svenska städer. :D

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 27 februari 2010, 01:56:01 AM
Apropå dubbeldäckare brukar det ofta stå nya fina vänstertrafikbyggda Omni-dubbeldäckare hos Scania vid Södertälje Syd, bakom det lilla Scaniahuset nära trafikplatsen. En sådan i högertrafikutförande vore nåt att testa i olika svenska städer. :D

Tror man väljer bort sådana pga lastnings/avlastningstiden. Det är vad jag har hört som argument iaf.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 27 februari 2010, 02:03:19 AM
Tror man väljer bort sådana pga lastnings/avlastningstiden. Det är vad jag har hört som argument iaf.

Det finns en massa argument mot dem, ja.
Därför skulle de vara kul att utan förvarning testa i riktig svensk stadstrafik i helt olika städer, bara för att se om kritiken stämmer... eller om det fungerar bättre än vad man kunnat tro. :)

Vore intressant att prova dem i Umeå, där lastningstiden redan är extremt lång pga osmidigt biljettsystem.

the0fiskis

se bara i london då är nästan alla dubbeldäckare   :) man får bara gå mot utgången tidigare så enkelt är det  ::)

buskörare

Citat från: the0fiskis skrivet 27 februari 2010, 11:37:23 AM
se bara i london då är nästan alla dubbeldäckare   :) man får bara gå mot utgången tidigare så enkelt är det  ::)

Svenskarna är ju lite mer... avslappnade? Många börjar samla ihop sina pinaler och resa på sig först när man öppnat dörrarna. Sen ska dessa ta sig ner för en trappa också. Om alla kunde förbereda och vara färdiga tills man stannar så skulle det säkerligen funka jättebra här med. Men en del verkar tro att man inte har mer än deras tider att passa under hela dan och då skulle det ta alldeles för lång tid.

larsbudtz.dk

Tænk på dobbeltdækkerne i København!
"Vores" indstilling til dobbeltdækkere er nok ikke langt fra jeres... Da dobbeltdækkerne var nye (2001) var det spændende at sidde ovenpå, men idag er der ikke mange der gider kravle ovenpå. (I hvertfald ikke almindelige mennesker; jeg selv gør dog altid  ;)) Så hvis det skal blive en success i et land hvor man ikke er vant til dobbeltdækkere, skal man satse meget stærkere på dem end man gjorde her, og de skal først og fremmest bruges på meget stærkt benyttede linjer, hvor folk er nødt til at gå ovenpå, for at kunne få en plads.

Her i Danmark er det kun City Trafik der stadig har sine, Arriva's er solgt. Men den sidste tid hvor Arriva havde dem, blev de brugt på en linje hvor der stort set kun kørte ældre mennesker med; det var dumt, for ingen ældre vil kravle ovenpå.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kvarne skrivet 26 februari 2010, 20:45:29 PM
...å idag kördes den om strax utanför Brommahallen på Drottningholmsvägen av en Svart Saab 9000 med Kvarne bakom ratten.... :)

Edit: Den ägs av en privatperson i Lövestad sedan 24 maj 2006....

Det är ägaren till firma Spiken i Kistan. Den sysslar bland annat med antikhandel.

Bussmicke

Nämna RM 1734  fotograferades på Skeppsbron i Stockholm för en dryga timme sedan
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tommy E

Citat från: Bussmicke skrivet 27 februari 2010, 16:36:08 PM
Nämna RM 1734  fotograferades på Skeppsbron i Stockholm för en dryfta timme sedan

Trevligt, undrar vad den har för sig här i stan egentligen.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se