Mina bilder från Tunnelbanans ersättning 23-24 Feb.

Startat av Optimal, 25 februari 2010, 22:40:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Blandad kvalitet pga Motsol och frusna och skakiga fingrar  :)

Fredde

Ulf Berlin

Citat från: Jim skrivet 25 februari 2010, 22:40:44 PM

Trevliga bilder.
5915 visar dessutom att det fanns några"utom SL"-vagnar i trafik också.
Det har ju varit lite förundransvärt att NOB/AR/BL har kunnat avvara rätt många
vagnar även i högtrafiken för dessa ersättningar.
Detta tyder ju på att vagnbristen i SL-land inte är så stor ???

Även trevligt att se en ny typ av"extrabuss"-skylt i 4444.
Grön skylt för GrönaLinjen o s v?/Ulf

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Optimal

Citat från: Ulf Berlin skrivet 26 februari 2010, 00:53:27 AM
Trevliga bilder.

Nja. Den gröna skylten har inget med Gröna linjen att göra. Den satt även där på Röda Linjens ersättning. Hur Nobina och Arriva har avvarat bussar vet jag inte. Men Busslink drog in på trafiken i innerstan. Bussar som redan gick på en linje fick avsluta det och köra ersättning istället. 

Karsten

De tolv bussarna från Björknäs är de extrabussar som normalt rullar som utfyllnad i N/V under rusningarna.

MrX

Citat från: Jim skrivet 25 februari 2010, 22:40:44 PM

Åh ja hamna på bild! Men jag ser bra muppig ut när jag försöker se om det är lugnt till vänster ;) Nobina 1845 och jag hade en lång dag mellan Gullmarsplan och Farsta, men det var en kul erfarenhet. Tack för härlig bilder! Skönt att slippa alla bilder på allt kaos som rådde de dagarna och istället se bilder där det ser ut att fungera förhållandevis bra

Carl Eric

Citat från: MrX skrivet 26 februari 2010, 13:06:08 PM

Åh ja hamna på bild! Men jag ser bra muppig ut när jag försöker se om det är lugnt till vänster ;) Nobina 1845 och jag hade en lång dag mellan Gullmarsplan och Farsta, men det var en kul erfarenhet. Tack för härlig bilder! Skönt att slippa alla bilder på allt kaos som rådde de dagarna och istället se bilder där det ser ut att fungera förhållandevis bra

Var det du som valde skyltningen?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael Ringmarck

Det handlar nog snarare om att ställa ordinarie turer. Men vad har man för val? Man måste ju helt enkelt omprioritera resurserna där de behövs bäst.

Optimal

Citat från: calken skrivet 26 februari 2010, 15:14:14 PM
Var det du som valde skyltningen?

Det är den skyltningen som ska användas. Men dock så har hans PC fått något fnatt och skrivit med 9an. 9an ska försvinna, så det bara står 18.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Jim skrivet 26 februari 2010, 16:34:18 PM
Det är den skyltningen som ska användas. Men dock så har hans PC fått något fnatt och skrivit med 9an. 9an ska försvinna, så det bara står 18.

Okej... Så det är meningen att man ska ta bort "ersätter Gröna/Röda linjen"?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

buskörare

Trevliga bilder.

Nja, man har tagit ut bussar från den ordinarie linjetrafiken och satt in den på ersättningstrafiken istället. Dvs man har ställt massor av turer under den här tiden. Det har stått klart och tydligt på SL's sida hela tiden, att tidtabellerna för busstrafiken inte stämmer pga detta.

buskörare

Citat från: calken skrivet 26 februari 2010, 16:40:54 PM
Okej... Så det är meningen att man ska ta bort "ersätter Gröna/Röda linjen"?

Alla tunnelbanelinjer har ett nummer. Så jag gissar att det på bussen ifråga ska stå 18 och sen ersätter Gröna linjen för att man ersätter del 18 på den gröna linjen.
Röda linjen mellan Norsborg och Ropsten heter 13, där skulle det alltså stått 13 Ersätter Röda Linjen för att alla ska förstå att det är just sträckan Norsborg-Ropsten och inte Fruängen-Mörby Centrum som heter 14. Osv.