Några bilder tagna bakom ratten i tunnelbaneersättningen

Startat av Börje, 25 februari 2010, 22:04:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Börje

Börje fick nöjet att köra de sista skälvande timmarna i ersättningstrafiken Liljeholmen-Norsborg igår em/kväll.

Fullt busskaos råder i Liljeholmen vid 15:30. De övriga tunnelbanelinjerna har börjat rulla och alla tillgängliga bussar kör Liljeholmen-Norsborg.

Det kan dock inte bli för många bussar med tanke på kön utanför... Polisen var på plats och övervakade ordningen.

Buss- och bilkö på Hägerstensvägen.

Det var inte bara Liljeholmen som blev överbelastat av bussar. Skärholmen var än värre. En timme och tjugo minuter tog resan Liljeholmen-Norsborg tack vare mycket trafik, kaos i terminalerna utefter vägen, samt halka som bitvis var ganska läskig (all busstrafik gör att det blir blankis före korsningar, vid hållplatser och i uppförsbackar). Nog uppskattar resenärerna tunnelbanan efter detta!

Tunnelbanetrafiken utökades bit för bit under eftermiddagen och sista turen för mig blev från Norsborg till Fittja. Nobina 4442 var dagens verktyg. Och nej, jag står inte vid kanten. Jag var inte direkt ensam buss i den lilla terminalen när jag kom dit.  :)

Andreas

Tja, skall vara ärlig o säga att resenärerna inte borde klaga så mycket... Det där såg ju ut att vara hur mycket bussar som helst! Stiliga bilder!  :D

Fredde

Karsten

Citat från: Andreas skrivet 25 februari 2010, 22:52:09 PM
Tja, skall vara ärlig o säga att resenärerna inte borde klaga så mycket... Det där såg ju ut att vara hur mycket bussar som helst! Stiliga bilder!  :D
och tredubblad restid... :P

bussfan

bild 2 nerifrån där va det inte långt undan att dett kunde bli lite repor ;)

Nico

Jo, på många ställen var nog bussarna ivägen för varandra då terminaler som Skärholmen, Liljeholmen osv. inte direkt är anpassade för detta. Sen tillkom även den ordinarie trafiken och krävde sin plats. Måste ge en stor eloge till de som var ute och rattade (på samtliga delar) under veckan för detta var faktiskt en prestation.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bussfan

Karsten

Citat från: bussfan skrivet 26 februari 2010, 15:25:22 PM
vet någon här vilken buss typ som börje körde ???

Ja, den som syns på sista bilden. Swebus 4442, en Volvo B10M.