Tidig lördag i Åkersberga 1973

Startat av Hasse L, 24 februari 2010, 21:59:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Klockan är runt 5.20 och ¨bussterminal¨ och ¨garage¨ ligger öde i morgonsolen. Först på plats kan välja bland hela bussflottan, 6204, 6187, 6764 och 6138. Volvon var avsedd för långlinjen till Norrtälje, men ingen blev ledsen om man tog en av CF:arna i stället. Men den här dagen gällde det bara lokallinjerna 622 och 623 för fotografen. En buss är litet speciell, så den valde jag.

Åkersbergagaraget fulltaligt. Bussarna varierade en del, 6204 får nog räknas som Enebybergsvagn, men jag minns inte vilken den i så fall ersatte.

Peter Rost

Trevligt! Ja, såhär ser inte Åkersberga Station ut idag, det har ju hänt en del sedan dessa bilderna togs. :D

/Peter

erik t

Det var en trevlig syn, sen en star 87 i bakgrunden med!

Mikael T Nilsson

Tack för dessa underbara bilder! Volvobussen (H81:an) flyttades senare till Norrtälje och var kvar där tills den slopades 1985 (eller 1986).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bisquit

Någon som har bild på Åkersberga hur det ser ut idag? Var står bussarna nu? Vet att de flyttade de kring 89-90 till en mer säker plats.. 8)

Staffan Sävenfjord

Citat från: bisquit skrivet 26 februari 2010, 13:31:38 PM
Någon som har bild på Åkersberga hur det ser ut idag? Var står bussarna nu? Vet att de flyttade de kring 89-90 till en mer säker plats.. 8)

Busslinks uppställning i Åkersberga är numera alldeles intill järnvägsstationen/busstationen och det stora köpcentret vad det nu heter.
Jag har ingen översiktsbild men den här kanske ändå ger en uppfattning om var garaget är placerat.

Omnilasse

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 februari 2010, 14:38:09 PM
Busslinks uppställning i Åkersberga är numera alldeles intill järnvägsstationen/busstationen och det stora köpcentret vad det nu heter.
Jag har ingen översiktsbild men den här kanske ändå ger en uppfattning om var garaget är placerat.

Dessutom har de ju en större depå en bit utanför centrum, vid Åkersberga lastbilscentral, Sandkilsvägen 2: http://kartor.eniro.se/m/pYhXc

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 februari 2010, 14:38:09 PM

Tack för bilden. Här är en relativt ny bild tagen ur en annan vinkel. Bussen i helfigur tillhör dock Busslink Norrtälje och är vagn 3223. Den andra kortvagnen till höger är vagn 4508.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.