Huvudmeny

En dag med GUB 705

Startat av Niclas Rosenius, 24 februari 2010, 09:10:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Den 16/2 var det dags för Uppsala skolorna årliga skolkonsert och vi på GUB ställer upp med lite extra insatta bussar från flera av skolorna som skall till Musiken Hus för att avlasta det ordinarie linjenätet.

Här har man precis backat ut dagens pärla och lyser upp tillvaron  ;D

Just ja, man skulle ha rätt skyltning också

Man hann att kolla in 8,15 avgången på SweX för att se vad som gick där men det var bara gammal skåpmat.

Sedan bar det iväg först upp till Valsätraskolan och på vägen dit blev det lite fototillfällen i den frostiga naturen.

På plats vid Musikens Hus och uppe på Vaksala Torg parkerade vi våra bussar.

Tillbaks vid Valsätraskolan med 705:an o 706:an

En del av dom andra bussarna på plats och huttrande kollegor.

Och så dagens trafiksamordnare Jonas med 706 i bakgrunden.

//Niclas

Bussmicke

Trevligt, trodde ni skulle skylta linje o extrabuss när ni körde.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 24 februari 2010, 09:12:50 AM
Trevligt, trodde ni skulle skylta linje o extrabuss när ni körde.

Dessa bussar var enbart för skolungarna från resp. skola och skolorna var medvetna om detta.

//Niclas

lil-sis

Verkar väl dumt att skylta linje när de inte gick på linje  ;D

76

Härlig variation på busstandard. Några fick åka halvturist, andra fick nöja sig med gammal risig scania.

Man tager vad man haver.

Bussbusen

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 24 februari 2010, 09:10:31 AM

En del av dom andra bussarna på plats och huttrande kollegor.

//Niclas

Vaddå huttrande kollegor?? Vill ej minnas att jag huttrade nämnvärt vare sig då eller vid särdeles många andra tillfällen...  ;D

Citat från: 76 skrivet 24 februari 2010, 15:12:56 PM
Härlig variation på busstandard. Några fick åka halvturist, andra fick nöja sig med gammal risig scania.

Man tager vad man haver.

Gammal, ja, Scania, ja, risig, ???. Synd att CN113 ALB inte nytillverkas och uppfyller låggolvskravet, i övrigt är de de bästa bussar vi har, enligt min ödmjuka åsikt.

Björn Ax

Citat från: Bussbusen skrivet 24 februari 2010, 16:23:43 PM
Gammal, ja, Scania, ja, risig, ???. Synd att CN113 ALB inte nytillverkas och uppfyller låggolvskravet, i övrigt är de de bästa bussar vi har, enligt min ödmjuka åsikt.

he he. Ja tur vi har olika åsikter. Enligt min åsikt är 704, 705 och 504 - 514 dom bästa bussar vi har. :)

Clabbe

Hur bra dag hade Ni egentligen ?  ;D

Niclas Rosenius

Citat från: Bussbusen skrivet 24 februari 2010, 16:23:43 PM
Vaddå huttrande kollegor?? Vill ej minnas att jag huttrade nämnvärt vare sig då eller vid särdeles många andra tillfällen...  ;D

Förlåt att jag drog in dig i den huttrande skaran   ;)

//Niclas