Huvudmeny

Irriterat i Sthml

Startat av Jonas, 23 februari 2010, 21:52:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

Det märkligaste av allt är att förarna får ta emot kollosalt mycket skäll! "Varför sätter ni inte in fler bussar", och så vidare. Som vanligt vid sådana situationer. Jag har själv varit "drabbad" av rådande trafiksituation i två dagar, men jag tycker att förarna har gjort sitt allra yttersta för att folk ska komma fram, trots allt!

/Peter

Ersa

Ersa

Citat från: Peter Rost skrivet 23 februari 2010, 23:05:17 PM
Det märkligaste av allt är att förarna får ta emot kollosalt mycket skäll! "Varför sätter ni inte in fler bussar", och så vidare. Som vanligt vid sådana situationer. Jag har själv varit "drabbad" av rådande trafiksituation i två dagar, men jag tycker att förarna har gjort sitt allra yttersta för att folk ska komma fram, trots allt!

Man går på fotfolket utan att tänka ett steg länge. Norröver har jag fått kritik över hur dåligt "vi" skottar och sandar busshållplatserna, och det har även gått så långt som till att bussförare fått motstå arg kritik mot sandningen av gatorna, och en arg kommentar i stil med "Ni skyller bara ifrån er!" när föraren försöker förklara att det inte är bussförarna som sandar gatorna. En arg tant fick iofs svar på tal när hon var arg på föraren för att hon frös. "Ursäkta att jag inte klädde på tant bättre innan hon gick hemifrån" sa en förare som imponerande nog alltid lyckas ha ett svar på lager.

Upphandlingar och entreprenadskap förstår man sig inte på, och de ansvariga politikerna håller man aldrig till svars. De röstar man istället gärna åter till makten under nästa val.

Björn Ax

Citat från: expressen
– Vi har beställt många busar som ännu inte levererats.

Undrar vad dom busarna ska göra. Tysta ner dom som klagar eller?? :P

Citerat från expressen. Lite rolig felskrivning. :P

MrX

Något som slog mig igår var oviljan att förstå att jag försöker göra mitt jobb. Min högra backspegel satt på framdörren på 1845 varför jag måste ha fritt framför dörren för att kunna se den. Utan höger backspegel i ett snorhalt Stockholm kommer det flyga backspeglar från parkerade bilar till höger om min buss. Vad som sedan hände var att jag fick en utskällning för att jag prioriterar säkerheten... Men det var ju från de som tvingades kliva av. De som var kvar klappade mig på axeln och sa att jag gör ett bra jobb ändå.

I rådande väglag är det ju också intressant att vi tvingas köra med överfulla bussar. Säkerheten äventyras på många sätt på flera olika platser. Att sedan våra kunder inte förstår detta är ju en sak, de arbetar inte med sådana frågor. En annan sak är oviljan att hjälpas åt. Igår eftermiddag stod det åtta(!) väktare bara för att hjälpa till att lasta bussarna. Dagen innan vart det slagsmål ett antal tillfällen bara för att få komma på bussen. Det är ju helt sanslöst!

buskörare

Citat från: Björn Ax skrivet 24 februari 2010, 07:47:35 AM
Undrar vad dom busarna ska göra. Tysta ner dom som klagar eller?? :P

Citerat från expressen. Lite rolig felskrivning. :P

;D ;D

Mikael Ringmarck

Citat från: Peter Rost skrivet 23 februari 2010, 23:05:17 PM
Det märkligaste av allt är att förarna får ta emot kollosalt mycket skäll!

/Peter

Jag måste ändå ge en stor eloge till de resenärer jag kört på Hässelbygrenen senaste två dagarna! Inte någon var otrevlig mot mig trots kaoset. Många hade fått vänta väldigt länge men var mycket tacksamma över att jag dök upp och dessutom kunde svara på en massa frågor. I morse stod tjejen vid Brommaplan - hon jobbar på MTR och informerade trafikanterna - en man bjöd henne på en kopp te för det tyckte han att hon skulle ha som gjorde ett så bra jobb!  :D Tur det finns solskenshistorier också.