Huvudmeny

Spånga 18/2 - 2010

Startat av Andreas, 22 februari 2010, 16:48:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Hej!

Jag gjorde ett gott försök att försöka lägga upp nya bilder idag, innan min dator, som är historiens mest opålitligaste, valde att krascha rubbet, så att jag fick lov o göra om hela proceduren igen. Denna tråd bygger på de två tidigare trådar som jag lade upp vid ett tidigare tillfälle i förra veckan, då ifrån Gullmarsplan och Älvsjö.
Nu har vi dock tagit oss till bussmekkat Spånga Station. De flesta bilderna är tagna ifrån gångbron som går direkt intill pendeltågsstationens biljetthall.

Bussarna som förekommer på dessa bilder är:

Busslink 3735
Busslink 3742
Busslink 6381
Nobina 4671
Nobina 4678
Nobina 4681
Nobina 4762
Nobina 4868
Nobina 4949
Nobina 5419
Nobina 5458
Nobina 5485
Nobina 5490

Oidentifierade:

Två Nobina Säffle-kortvagnar

Den ena uppe på vägbron på bild nr. 4, samt den andra bredvid Nobina 4671 på bild nr. 7.

Lite bilder ifrån ersättningstrafiken över Tranebergsbron m.m. kommer snart upp, samt lite bilder ifrån samma dag som bilderna ifrån Spånga, fast då ifrån Jakan (Jakobsberg).

Mikael Ringmarck

Kul med bilder från hemtrakter för omväxlings skull!  ;) Mercorna ser lite annorlunda ut uppifrån sett med sina rödlackerade tak.
"Nobina 4671" måste föreställa någon annan vagn för den existerar inte.

Andreas

Hehe, tack själv!   :D Jag var bergssäker på att det stod 4671 på den. Jag skall göra en extracheck på den, så ser jag vad som kommer fram.
Jag brukar hänga omkring i västerort ganska mycket i vanliga fall, ibland till Spånga, men ofta runt i Hässelby. Mycket vänner där och familjerötter i Västerort osv. :)

Andreas

Jag hittar den inte på SBH. Den tycks inte existera enligt registren. :P RRO 490 är iaf registreringsskylten, om man vill göra vidareforskningar.^^

Mikael Ringmarck

Citat från: Andreas skrivet 22 februari 2010, 20:10:54 PM
Jag hittar den inte på SBH. Den tycks inte existera enligt registren. :P RRO 490 är iaf registreringsskylten, om man vill göra vidareforskningar.^^

Slår du RRO490 på SBH så får du svaret - 4678  ;D