Huvudmeny

Sl's råd: Stanna hemma

Startat av homer, 21 februari 2010, 21:38:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6652012.ab

jag undrar om dem vill att även jag ska stanna hemma imorgon??? jag vill de iallafall efter att ha läst deras uppmaning, självklart stannar folk inte hemma utan tar bilen... med andra ord... imorgon blir de låååååånga köer på våra vägar :(

(är de för övrigt någon som ser var bilden på 1834 är tagen?)

Peter Rost

Beror väl lite på vad man arbetar med, det finns ju de som har möjlighet att jobba hemifrån, alternativt undvika rusningen, och åka lite senare.

Bilden på 1834 i Aftonbladet ser ut att vara Stadsgårdskajen. 8)

/Peter

the0fiskis

läste samma sak

jag skulle vilja vara hemma men jag har skolplikt :/
undrar hur det kommer gå i stockholm och resten av sverige

Ersa

Inatt blir det att ladda kamerabatteriet för den ska med imorrn, likaså vintermössan, reflexvästen och alla möjliga kartor. Har bara ett kortpass imorrn, men chansen finns ju att man får några få extra timmars arbete. :)

lil-sis

Åh jag kanske kan hänvisa till det och ta ledigt imorgon? Eftersom jag är beroende av SL-trafiken för att ta mig till jobbet :D

(Missförstå mig rätt nu, jag gillar mitt jobb skarpt. Men om vädret blir sämre och de ställer in trafiken kommer jag inte hem sen och det är inte så roligt).

Andreas

Ja, för alla er som kan ta ledigt från era respektive arbeten imorgon, så kan ni kanske ha en hel del tur imorgon, om ni t.ex. hänger i Stockholm, för jag har mina föraningar att det kan vara rätt hyfsade störningar imorgon också. Jag kollade på SLs hemsida för några timmar sedan och då stod en stor del av trafiken stilla, inte så konstigt p.g.a. vädermakterna förstås, det kan man ju inte göra något åt iofs (vilket dock många av stockholmarna som reser med trafiken tror).

Jag fick förhinder att fota nu i helgen och har plugg imorrn igen, men jag slutar relativt tidigt, så jag kanske också hinner ta en kort tur genom innerstan på vägen hem. Vet någon hur prognoserna ser ut nu förresten? Jag har fått för mig att det stod att det skulle kunna hålla i sig hela nästa vecka också, men jag har förhoppningar om att det släpper nu.

SL-trafiken verkar vara oförändrad sen jag kollade sist, enligt deras hemsida iaf.

the0fiskis

jag åkte buss i dag dom gick bra förutom att bussen nästan inte kunnde nästan åkte iväg pga halka

Bussmicke

Roade mig att stå uppe vid Fittja centrum i morse från 7:45-9:10.
Inga bussar på 707 (förutom enenda vagn), 737 och 748 kom upp till centrum. Enstaka på 172 och 702 kom.
De flesta som kom dök upp runt8:30 och senare.
Först vid 9 kom 4 ersättningsbussar 2755, 7410, 7422, 7530.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.