Swebus Express Linje 801

Startat av Bussmicke, 20 februari 2010, 10:33:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Kan den ha linje sträckningen Kopparberg - Örebro - Göteborg?

mvh Stefan P

Christer K

Citat från: Stefan P skrivet 20 februari 2010, 10:38:38 AM
Hej

Kan den ha linje sträckningen Kopparberg - Örebro - Göteborg?

mvh Stefan P
Citat från: bussfan skrivet 20 februari 2010, 11:49:57 AM
göteborg-karlstad-ludvika
Denna bussen har nog inte gått på någon Swebus Express linje 801 Göteborg -Örebro. Det jag förr tror att bussen har gjort är att blivit flyttad till Swebus i Örebro och har främst gått som skolbuss. Att det står linje 801 i skyltskåpet betyder att den gick på Expresslinjen Örebro - Lindesberg för länstrafiken i Örebro. Den 6 juni då kortet är taget är en onsdag.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

Varför ligger det då Swebus Expresskyltar i bussen?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 20 februari 2010, 21:53:38 PM
Varför ligger det då Swebus Expresskyltar i bussen?

Går det att "zooma in" på dem, genom att titta på originalbilden?

Bussmicke

//Bussmicke.

Ersa

Ja, hela tre st skyltar från Swebus Express t.o.m.

Christer K

Citat från: Bussmicke skrivet 20 februari 2010, 22:25:29 PM

Jag vet med bestämdhet att någon av Swebus Express bussar inte gick till Kopparberg. Turen som kördes till Kopparberg under Swebus Express tiden var linje 810 Kopparberg - Örebro - Lidköping - Trollhättan - Udevalla den avslutades under början av 90 talet. Då Länstrafiken i Örebro tog över linjen med sin ordinarie linjetrafik.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

BenS

Citat från: Christer K skrivet 21 februari 2010, 00:14:47 AM
Jag vet med bestämdhet att någon av Swebus Express bussar inte gick till Kopparberg. Turen som kördes till Kopparberg under Swebus Express tiden var linje 810 Kopparberg - Örebro - Lidköping - Trollhättan - Udevalla den avslutades under början av 90 talet. Då Länstrafiken i Örebro tog över linjen med sin ordinarie linjetrafik.
/ Christer K

Visst gick den som 801 med Örebro förare t o r Örebro-Kopparberg. Mariestadsförare fick sin rast i Örebro under tiden.
Här är det en lånebuss från västtrafik men normalt var det 43xx vagnar som gick där tills snutten Örebro-Kopparberg upphörde någon gång 2001 -02.

Bussmicke

Citat från: old timer skrivet 22 februari 2010, 11:19:43 AM
Visst gick den som 801 med Örebro förare t o r Örebro-Kopparberg.

Var välk det jag tänkte.
//Bussmicke.

buskörare

Citat från: Christer K skrivet 20 februari 2010, 21:49:56 PM
Denna bussen har nog inte gått på någon Swebus Express linje 801 Göteborg -Örebro. Det jag förr tror att bussen har gjort är att blivit flyttad till Swebus i Örebro och har främst gått som skolbuss. Att det står linje 801 i skyltskåpet betyder att den gick på Expresslinjen Örebro - Lindesberg för länstrafiken i Örebro. Den 6 juni då kortet är taget är en onsdag.
/ Christer K

Nä, den linjen heter 803. Inte 801.