Bildgåta för Västerbottningar - Löst!

Startat av Ersa, 19 februari 2010, 13:52:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Vad har jag nu begett mig till för vändplan? Pluspoäng om nån kan gatunamnen! :)

Ledtråd: Ja, det är Umeå.
Ej ledtråd: Skyltar har utelämnats och bussen är medvetet skyltad vald "Ultra", för att inte underlätta.

Fredrik Mattsson

okej, nu gissar jag hejvilt, Källplatsen, Alfvens Allé ::)

Fredde

Tavleliden, det nya bostadsområdet?

/Fredde

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 19 februari 2010, 14:59:06 PM
Tavleliden, det nya bostadsområdet?

Rätt! Var där och tittade under tomkörningen hem från premiärturen av den förlängda 75:an till Innertavle. Enligt vad jag kan tolka kommunens ritningar ska Linje 8 fortsätta ut hit i en inte alltför avlägsen framtid. Gatan heter Karlavagnsallén medan tvärgatorna fått namnen Vegagatan och Kometgatan. Skyltarna satt redan uppe då bilderna togs, och en del "nybyggare" hade dessutom redan flyttat in i sina nya hus. Men än idag över 1½ år senare syns inget av området på Eniro, Hitta eller Google Maps.

Nu bonusbilder:

Vi tittar här rakt västerut.

Namnlös hållplats har fått en kur redan. Den kanske får namnet "Vegagatan" i framtiden.

Ersa

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 19 februari 2010, 14:53:07 PM
okej, nu gissar jag hejvilt, Källplatsen, Alfvens Allé ::)

Men du var nära! :)
Nuvarande ändhållplats Källplatsen är markerad med en blå prick, och de två fotoställena på bilderna ovan är de röda prickarna.
Gula utritade vägar är vägar som funnits i 2-3 år nu, men som inte kommit med på kartsidorna än.
Orange utritade vägar är planerade, och var ej byggda (iaf då jag var i området senast, i somras)

Med reservation för att de orange gatorna kommer att byggas på ett annat sätt