Huvudmeny

Busslink 3147-3151

Startat av Bussmicke, 18 februari 2010, 21:38:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrX

Jag såg dig nog i Gullmarsplan idag, fast du såg ganska ointresserad ut när Nobina 5253 rullade förbi och du väntade på 809:an ;)

Bussmicke

Har den redan på bild och sedan så var det det här med skyltningen...
Såg bussen och hade nog fotat annars..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Bussmicke

//Bussmicke.

Mikael T Nilsson

Snyggt bildsvep med alla nummer på rad!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Tommy E

Väldigt vad snett inv.numret sitter på 3150! :P Det måste vara backigt i depån ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

MrX

Citat från: Bussmicke skrivet 18 februari 2010, 22:43:37 PM
Har den redan på bild och sedan så var det det här med skyltningen...
Såg bussen och hade nog fotat annars..

Så det är därför folk pikar dig när bussen är skyltad Ej i trafik, åh va jag har undrat :D

bussfan

vad hade hänt med buss 3147 för det e en pöl vänstersida fram  :-\

JAB

Citat från: bussfan skrivet 21 februari 2010, 10:12:37 AM

Det är ingen ovanlig plats för pölar, då bussmodellens värmecentral sitter innanför luckan där.

Optimal

Citat från: bussfan skrivet 21 februari 2010, 10:12:37 AM

Webastons avgasrör sitter där.

Matte

Citat från: Jim skrivet 21 februari 2010, 10:29:48 AM

Nja det vet jag inte om det gör. Den brukar sitta bak i motorrummet. Där är dom flesta rör till värmesystemet och lite cirkulations pumpar och ventiler.

JAB

Citat från: Jim skrivet 21 februari 2010, 10:29:48 AM

På en Omnicity sitter utbåset och värmaren i fronten ,det syns på bilden också.
Omnilink har värmaren monterad i motorrummet.

Jag skrev värmecentral i det första svaret, skulle naturligtvis inte varit så generell utan nämnt att cirkulationspumpen för radiatorvärmen, magnetventilen för förarplatsradiatorn och magnetventilen för radiatorvärmen samt en backventil för rampvärmen sitter i denna central vars sidoplåt inte brukar vilja sitta fast på karossen. Defrostervärmeventilen och takvärmeventilerna sitter i respektive fläktutrymme, magnetventilen inne i bussen och vattenventilen på utsidan av bussen vid fläktelementen...

Matte

Citat från: JAB skrivet 21 februari 2010, 11:08:56 AM
På en Omnicity sitter utbåset och värmaren i fronten ,det syns på bilden också.
Omnilink har värmaren monterad i motorrummet.

Aha det visste jag inte at det va så. Första Omni jag körde va en OmniLink etanol driven. Och har för mig att det fanns i motorrumet extravärmaren. Det va iallafall vad det berättades för mig vid utbildning av dessa bussar och linjer.

JAB

Citat från: Matte skrivet 21 februari 2010, 11:24:32 AM
Aha det visste jag inte at det va så. Första Omni jag körde va en OmniLink etanol driven. Och har för mig att det fanns i motorrumet extravärmaren. Det va iallafall vad det berättades för mig vid utbildning av dessa bussar och linjer.

Precis. OmniLink har värmaren bak vid motorn, men OmniCity har värmaren innanför den stora frontluckan.
Det kan vara en bidragande orsak till att OmniCityn får fler klagomål på att det luktar avgaser på förarplatsen på dessa...då utblåset sitter under golvet.
I övrigt är det inga större skillnader på värmesystemet i Link och City.