20100218 Stockholm - 5 områden: Älvsjö (Från Omnilink till CN113)

Startat av Andreas, 18 februari 2010, 20:16:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Vi fortsätter vidare. Som beskrivit i förra tråden, så har resan nu gått vidare till Älvsjö och dess busstation.

1. 4 bussar vid stationen. De tre omnilinkarna Busslink 4728, 5274 och 5275, samt MaxCi-bussen längst bort som är Busslink 5166.

2. Så småningom avgick Busslink 5274 som en avgång på linje 161 mot Gröndal, men under tiden så rullade en blåbuss, nämligen Busslink 3709, på linje 173 (om riktningen är Skärholmen eller Skarpnäck vet jag dock inte).

---

Efter denna lilla fångst valde jag att fara norr om innerstaden, men medan jag stod och väntade på tåget, så dök dessa två bussar upp på avstånd. Bussarna är Busslink 5209 och Busslink 4552. Jag skall inte svära på det, men det känns som att de här två vagnarna inte har så långt kvar, innan skroten börjar ropa efter dem.  :(

I mina planer låg att jag skulle åka längs Bålstalinjen, men när jag väl stod på denna plattform så insåg jag att det var fel plattform och dessutom så dök Bålstatåget upp vid andra plattformen. Det var helt enkelt bara för mig att åka till Årstaberg och få stå lite i kylan innan mitt tåg dök upp. Därefter var målet Spånga.