Hemsidan har gått i graven

Startat av Frippe Fribas, 17 februari 2010, 17:00:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Hej!

Tyvärr måste jag meddela att min hemsida www.bussbilder.se har övertagits av ett Brittiskt företag som bara verkar ha för avsikt att sälja domänen vidare, men tyvärr anser jag mig inte ha råd att köpa tillbaka domänen.
Jag har lämnat in en anmälan om tvistemål till IIS, men har inga större förhoppningar om att få upprättelse där.

Jag vill dock tacka alla er som varit inne och tittat på hemsidan under de år den fanns uppe.
Jag kommer dock att fortsätta visa bilder, men det blir bara här på snacket då bilderna kommer att ligga på en fotovisningssida.
De bilder som tidigare låg på hemsidan kommer jag troligen inte att lägga upp på fotosidan, men om det finns intresse för vissa bilder kan jag naturligtvis visa även bilder som legat på hemsidan.
//Fredrik

Ersa

Förslag: Skaffa ett nytt mer "allmänt" domännamn, som du kan ha alla möjliga bilder på. Dvs inte låsa dig till bussar eller ens fordon och trafik. :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: scaniav8 skrivet 17 februari 2010, 17:06:32 PM
Tagit över??

Har dom bara stulit din hemsida hur som helst??

Så kan de bara göra om de kan visa att de har rätt till namnet Bussbilder och driver ett företag med det namnet.

Ersa

Citat från: scaniav8 skrivet 17 februari 2010, 17:06:32 PM
Tagit över??

Har dom bara stulit din hemsida hur som helst??

När ens egen registreringstid gått ut, och om man ej förnyat den är det ju fritt fram för andra att registrera domännamnet.

Frippe Fribas

I detta fall uppstod vissa bekymmer i samband med att jag skulle förnya webhotellet och domänen så jag hann inte betala dessa i tid varför jag får anta att "besittningsrätten" till domänen också försvann.
Oturligt för mig så var det någon som såg att domänen blev ledig och köpte domänen innan jag hann betala årsavgiften för samma domän.
Jag har via Surftown som min hemsida låg parkerad hos fått rådet att försöka inleda ett tvistemål genom .SE vilket jag nu gjort.
Dilemmat är att jag inte kan hänvisa till något företag vilket verkar vara en förutsättning för besittningsrätten, men jag fick visst hopp av Surftown i det att jag kunde hävda att jag haft domänen sedan 2004.
//Fredrik

jocke

Tvivlar på att de kommer fungera, men haru tur så. nic-se brukar inte vara så medgörliga kan jag tyvärr tipsa dig om.

Övrigt så händer detta dagligen, haft ett 20tal domäner i mina dagar, sådana man inte förlängt är numera reklamsidor :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg