Huvudmeny

Fyra bussar en söndag

Startat av Carl Eric, 15 februari 2010, 20:48:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

I söndags så var jag ute och fotade lite i Gusavsberg, (Kyrkor bland annat) coh då fastnade det även några bussar...

Fast det blir bara en av varje, mer finns på hemsidan

Nobina 1871, med Gustavsbergs kyrka! (Nöjd nu Jonas?  ;))

Följande bussar har jag tyvärr inget nummer på, då jag stod förlångt ifrån...

Värmdö kommun gillar visst att ställa lyktstoplar och dylikt på en massa konstigt ställen  ;)

Tittut bakom snödrivan! Jag tycke att detta fotoställe var helt okej, vad tycker ni?

Kommentarer  och tips mottages gärna!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

bra bilder gissar på att du har en kompaktkamra?
försök att följa bussen med kameran (om du fotar en buss som åker mot höger så när du trycker av så följer du med kamran hoppas du fattar)
gillar den andra bilden

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 15 februari 2010, 21:48:24 PM
försök att följa bussen med kameran (om du fotar en buss som åker mot höger så när du trycker av så följer du med kamran hoppas du fattar)

Panorera är ordet du letar efter. :)
Då blir bakgrunden suddig medan bussen blir skarp. Kan bli riktig snyggt, men jag har själv aldrig lyckats få till ett bra exempel.

the0fiskis

tackar  ;D
jag har heller inget bra exempel

virtual1

Citat från: the0fiskis skrivet 15 februari 2010, 21:48:24 PM
bra bilder gissar på att du har en kompaktkamra?
gillar den andra bilden

Var det inte en D3000? - borde kunna gå att få till skarpare bilder än så här med den isf i dessa lägen!

the0fiskis

såg inte att han hadde en sån  :-X

Jonas Strömblad

Citat från: calken skrivet 15 februari 2010, 20:48:00 PM